ADV TOP
ADV LEFT

Už je to určitě rok, co nakukuji pravidelně do Paleo diskuse. A nasávám. A najednou přišel den. CVAK. Zítra začínám Whole30 –  třicetidenní program pro zdraví a změnu. Od zítra budu žít bez obilovin, mléčných výrobků, luštěnin a cukru. A chemie, pokud možno. Jo!

Ne pozítří, ne příští týden, ne až budu mít klidnější režím, až budu na chatě, až toho víc nastuduju, až budu líp přiravená, až….  Ne. Zítra.



DEN 1

Začáním ráno vajíčkama a zeleninou, k obědu ryba a zelenina. Objevuji zapomenuté smoothie – mix ovoce a zjišťuji, že je to lepší, než skleničková přesnídávka i pro 10 měsíční batole! Přijde mi náročnější, nejíst chleba – ale jídlo mi celý den chutná, cítím se spokojená, nemám hlad. Opakuji si: Přestat píchat si heroin je těžké, pít kafe bez mlíka není těžké. Ale jíst maso bez tatarky? To mi teda těžké přijde! Večer si ale uvědomuji, že majonéza je přece vejce a olej – povolené potraviny. Googlím a ano, majonézu si snadno můžu udělat doma. Tuhle dietu miluju!

DEN 2

Zase startuji na vajíčkách – 3 ks mě zasytí až do oběda. K obědu vynikající treska se zeleninou. Odpoledne mám pocit, že začínám cítit první příznaky carb flue – sacharidové chřipky z nedostateku sacharidů ve stravě. Vylepšuji si den ovocným smoothie (banan, jablko, broskev).  Večer se mi nechce vařit, tak zkouším zeleninové smoothie (kapusta choi, okurka, rajče, sůl s bazalkou a nakonec i olivový olej) – je to hnusnýýýýýý!!!! To už si dělat nebudu. Ale s tím olejem mě to zasytilo.

DEN 3

I dnes mi to jde, cítím se dobře, spokojená. Odolat běžnému jídlu je pro mě ještě mentální výzva. Cítím se trochu rozbolavělá, jako při lehké viroze, a začíná mě večer bolet hlava.

DEN 4

Dnešní den jsem měla pocit, že bych se snad mohla postit. Jedla jsem zeleninu, maso, vlastně hrozně málo. Práce mi šla od ruky, ale byla jsem unavená.

Jednoznačně se mi potvrzuje, že jídlo musím mít naplánované a připravené – jinak se zbytečně dostávám do nepohody. Masa musím jíst výrazně víc, než jsem zvyklá, abych se cítila dobře. A musím se naučit zacházet s tuky – dávám si jich zatím spíš málo. Diskomfort z jídla zaháním ovocem – jojo, cukry jsou prostě k mému fungování třeba.

Neděle – den 5

Ráno jsem se nastartovala 3 vajíčkama s cuketou. Od rána mě bolí pravá část beder, možná ledviny? (bojovala jsem se zánětem močáku po ATB – jsem si dost jistá, že to není z whole30).  Byla jsem v chrámu konzumu – dělalo se mi mdlo, musela jsem si dát půl litru freshe (3 jablka, 1 pomeranč, jahody a borůvky). Pomohlo to na chvíli, ale ne úplně – potřebovala jsem maso. Jediné řešení bylo KFC a kuřecí paličky, ze kterých jsem oloupala smažínek a k tomu si dala garden salát a vodu. Teprve pak mi bylo dobře. Doma jsem si dala tuňáka v olivovém oleji a ovocný salát. Pak mě čekala společenská akce – tam jsem nemohla jíst prakticky nic, akorát ze šunkového talíře jsem si vzala pár plátků šunky a ze dvou supertenkých řízků s obtížema sundala zase smažínek. Doma jsem to završila rajčatama s olivami. Cítím únavu, ale nemám už chuť na sladké – už bych se nevracela zpět, když jsem prošla ten začátek. Doufám, že sacharidová chřipka brzy přejde a tělo začne fungovat pohodlněji.

Váha ukazuje o 2 kg míň – i to mě drží v lajně a brzdí od toho, abych to vzdala.

 

DEN 6

Tak mám zánět ledvin – s whole30 to nesouvisí (rozbíhalo se to minimálně 2 týdny, zpětně to vidím). Takže jsem vyfasovala antibiotika. S whole 30 pokračuji, nevidím důvod, proč přestávat – když už jsem překonala ten začátek. Snídaně 3 vejce se smaženou mrkví, oběd velký salát kuřecí kousky (cca 250 g) s cuketou, česnekem a pampeliškovými listy + na studeno rajče a olivy (toho byl obrovský kopec, ale snědla jsem všechno). Večeře smoothie 2 jablka a banán. A panák olivového oleje.

A celý den příšerná bolest hlavy. Fakt příšerná. Těžko říct, co za to může – zda ledviny, nebo absence sacharidů (ale vidina studentské pečeti mi dělá docela dobře. Naopak pečivo mě vůbec neláká). Jsem sice unavenější, ale nemám tak palčivou potřebu kávy, jako jsem mívala před zahájením Whole30. A únava hodně pochází i od bolavých ledvin. Večer mám chuť se na všechno vykašlat a pořádně hltavě se čehokoli najíst – hlava třeštivě bolí a v břiše pocit hladu, ale zároveň se mi nechce nic jíst. Zítra musím na nákup a rozepsat si jídlo, jinak moje whole30 půjde do kopru. Snad mi ráno bude líp.

Úterý – den 7

Probouzím se zase s bolestí hlavy. Těžko říct, co je příčinou, ale spíš, než ty ledviny, bych to příčítala sacharidové chřipce. Odpoledne jsem to už nevydržela a vzala si jeden brufen. Hlava po něm přestává palčivě třeštit. Byla jsem na nákupu – v tomto období je radost nakupovat ovoce a zeleninu, teď je na whole30 ideální sezona. Přivezla spousta masa. Akorát jsem se musela hlídat, abych taky přivezla něco k jídlu pro ostatní členy rodiny. Vychytávám vaření pro rodinu a sebe a není to kupodivu tak těžké – jim udělám přílohu, na jakou jsou zvyklí. Nebo – když jsem zkusila plátek na přírodno a dušenou zeleninu – děti to vylupaly velmi nadšeně (k mému překvapení).
Váha za týden – dole jse 2,5 kg, je mi to moc příjemné!

Seznam, co mě nakopnul a visí mi na lednici

Whole 30 anglicky: http://whole30.com/

Co je whole30 v češtině: http://www.paleoowl.com/whole30-program-ceska-verze/





Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Zpět nahoru
Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy