ADV TOP
ADV LEFT

Aneb i v tom šíleném ranním zmatku to může jít! Jak přišlo září, zmizela naše ranní pohoda – já nejsem ranní typ, sotva zvládnu obsloužit sebe, děti zajišťuje plně muž. A září úplně rozbouralo moje whole30 / paleo stravování. Bylo nad mé síly připravit si odpovídající snídani…

 

 

Po dvou měsících zmaru, kdy jsem se vrátila k normálnímu stravování a s tím se vrátil ezkém, únava, špatná pleť, bolesti kloubů a setrvalý pocit lehké virozy, jsem si řekla, že to tak není možné a musí se s tím dát něco udělat.

 

A dalo. Řešením pro mě jsou předpřipravené snídaně.

Tak třeba:

  1. Zeleninovo - vaječné mufinky

 Jakoukoli podušenou zeleninu smíchám s nakrájeným masem (zbylo-li nějaké), smíchám s vajíčky a dám do silikonových mufinových forem. Upeču. Dám na noc do lednice, ráno sním (ehm, v mém případě si to beru do auta na cestu a snídám cestou – není to tak úplně ideální, vím, že bych na snídani měla mít klid, ale zatím nedokáži vstát o 30 minut dřív, abych se nasnídala v klidu. Pracuji na tom celoživotně :-D). Peču v troubě cca 25 min na 200 oC.



Mufiny jsou vynikající!

 

  1. Mandlovo - kokosové mufiny (s banánem většinou)

 Toto je variace na klasické pečení, ale bezlepková, bezmoučná. Kokos namočím den předem, pak smíchám s půlkou rozmačkaného banánu, přidám vajíčka a jemně strouhané mandle na zahuštění. Přidám trochu jedlé sody, je to pak nadýchanější. Můžu přidat i mák (vápník!!!).  Peču cca 20-25 min, podle barvy.


Mufiny v jakékoliv formě jsou super i na cesty jako vhodný whole30 / paleo oběd.
Připravuji buď večer předem, nebo když je čas, a následně dám do mrazáku. Vytáhnu večer předem.

 

  1. Zeleninová pečená sekaná

 Tato možnost mě dostala – je to jako sekaná, ale 2/3 tvoří zelenina, 1/3 maso + vejce a koření.

Na obrázku je řepa + mrkev + vepřové.

 

Máme vyzkoušenou cuketa + mrkev + maso, zelí + kedlubna + maso, zelí + mrkev + maso. Řekla bych, že kombinací je téměř nekonečně. Zeleninu strouhám na jemném struhadle.  Promíchám s masem, přidám vejce, okořením. Uplácám bochánek, vložím do skleněného pekáčku a nechám péct (asi hodinu a čtvrt na 220oC).

 Vychladlou sekanou si pak nakrájím na plátky, zabalím po 3 ks do folie a dám do mrazáku. Večer před použitím si jen vyndám zmraženou porci a ráno mám připravenou snídani. Ta řepová ale v autě jíst moc nejde, ta chce klid a vidličku u stolu.

 

Mně se docela osvědčilo – teď, když znovu najíždím na standardy dobrého jídla – připravit si většinu „svého“ jídla jeden den v týdnu. A mraznička je můj přítel. Věřím, že přijde den, kdy si budu moci dovolit vařit denně čerstvé jídlo, ale zatím jsem ráda, že jsem našla tuto cestu.

 

A na závěr opáčko, co jsou standardy dobrého jídla v duchu whole30 filosofie.

Zdravé jídlo je takové, které splňuje všechny 4 body:

a) podporuje zdravou psychologickou reakci

b) podporuje zdravou hormonální reakci

c) podporuje zdravé trávení

d) podporuje fungování imunitního systému a minimalizuje záněty.

 

 Budu ráda za vaše tipy na „instantní“ snídaně pro zoufalé matky nevstavačky!

 

 





Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Zpět nahoru
Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy