Vybíráte kočárek pro své miminko? Protože se jedná o poměrně nákladnou investici, doporučuji věnovat výběru vhodného kočárku maximální péči a pozornost. Existuje mnoho kritérií, která bychom měli před nákupem uvážit. Jedním z nich je i to, kde nakoupit kočárek.

Ano, i to je velmi důležité a často opomíjené hledisko. Vždyť uvažte. Koupíte si kočárek v řádu několika tisíc korun, na který vám prodejce nebude schopen poskytnout plnou záruku a zaručit odborný, značkový servis? Asi sotva. Obraťte se tedy vždy na oficiálního dovozce. Jen tak získáte plnou záruku na zboží a odborný servis.

Šedý dovoz

Šedý, neboli neoficiální dovoz je celoevropský problém, který trápí všechny výrobce i oficiální dovozce a prodejce značkového zboží. Je tomu tak i u dětských kočárků. Každý výrobce má v dané zemi smluvní partnery, kteří mají povinnosti jak vůči němu, tak především k zákazníkům. Pan Marek Ruscher ze společnosti Libfin, dovozce kočárků značky Quinny a Maxi-Cosi uvádí: "V současné době je pouze na výrobci (samozřejmě s ohledem na legislativu dané země), jakým způsobem si určí poskytování záruky ke svému zboží. Firma Dorel např. ve svých záručních podmínkách jasně uvádí povinnost zákazníka obracet se se záručními záležitostmi na prodejce, u kterého zákazník výrobek zakoupil. S daným prodejcem je zákazník v právním vztahu, a tudíž vyřízení reklamace je povinností prodejce."

Výrobci si smlouvami s dodavateli a servisy chrání své dobré jméno i svou pověst. A je to logické. Vždyť oficiální prodejce garantuje originální zboží, plnou záruku, odborný servis a originální náhradní díly.

Pozor na výrazně levnější kočárky

Podle pana Ruschera "zákazník nemá téměř žádnou možnost poznat, že výrobek není určen pro ČR." Nicméně je tu možnost, jak se vyvarovat nákupu neoficiálního kočárku. Výrobce doporučuje minimální ceny. Pokud tedy narazíte na kočárek, který je výrazně levnější, pak se s velkou pravděpodobností může jednat o šedého prodejce, který zboží nezískal oficiální cestou. V takovém případě nemáte jistotu původu zboží ani jistotu záruky či servisu. Dalším varováním může být absence originálního českého návodu či oficiálního záručního listu výrobce.

Unikátní značení kočárků

Pokud budete chtít přesto ušetřit a koupíte kočárek u neoficiálního dovozce, narazíte v případě reklamace či servisní opravy. Každý kočárek je opatřen unikátním kódem. Servisní organizace tak velmi snadno zjistí původ tohoto kočárku. A v případě, že tento pochází od neoficiálního dovozce, kočárek vám neopraví. Stejně tak v případě záruční opravy nemáte jistotu, že vám bude kočárek opraven bezplatně.

"Naše firma provádí servis pouze u výrobků, které prošly našimi autorizovanými distribučními kanály. Navíc zákazník je povinen se s reklamací obrátit přímo na prodejce, nikoliv na dovozce nebo distributora. Pokud tedy někdo zakoupí výrobek např. v Německu, tak se musí s reklamací obrátit na svého německého prodejce. Takové jsou např. podmínky výrobce, firmy Dorel.", dodává pan Ruscher, distributor kočárků Maxi-Cosi a Quinny.

Pečlivě vybírejte, kde budete nakupovat. Vyplatí se Vám to.

Článek převzat z www.babyportal.cz





Zpět nahoru