ADV TOP
ADV LEFT

Ahoj holky, jakozto omluvu za moji neomluvenou (a neomluvitelnouNarozpacích) absenci posilam aspon denicek, tusim, ze pred Thanksgiving a Vanoci vice nez aktualni:-). Bude o tom, jak se mi podarilo shodit 27 lbs. (a stale pokracujiCool), ale nejdriv pisnu aspon neco malo k me zaneprazdnenosti.

Stale "bojuji" se skolou a dle meho tempa budu tak do 75 let, take holky, hlavne Sofie, mi vytezuji na 120 % (kazda). Pomalu se nam take blizi stehovani. Jeste nevime kam, ani to, jestli to bude zamori (jako ze kdekoliv krom US) nebo US. Take to muze byt lisacke zamori ve forme Aljasky nebo treba Havaje:-). Nicmene aktuality zatim jsou, ze nam realne hrozi Spanelsko, Turecko, Japonsko a Aljaska. Take nam hrozi zustat tam, kde jsme tedVelmišťastný, ale nejspis v jine skvadrone. Detaily nevime, jen lokality. Kdyz nevyjde zadna z techto destinaci, tak na 99.9 % mastime zpet do US. Oba dva se samozrejme modlime za Spanelsko, to by bylo suprove, prijemne ukonceni Lancovo military kariery. Za 3 roky budu mit totiz doma duchodce:-)))).

No a zpet k memu vahovemu uspechu:-). Takze muj ubytek je k dnesnimu dni 27 lbs., coz je neco malo pres 12 kg. Timto jsem se dostala ze 75 kg ciste (jatecni) vahy na 63 kg (stale jatecni) vahy:-) a rada bych to dotahla na 58 kg. Co bylo klicem k memu uspechu? No, nebudu tu vypisovat zadne zazraky, nic, co byste neznaly uz davno, i kdyz je urcite dobre si par vseobecne znamych veci potvrdit a vryt do pameti, mame-li chut s nejakym tim kilcem zatocit:-). Je ale dulezite uvedomit si, ze ne kazdemu vyhovuje a svedci to same, takze moje "navody" berte jako inspiraci, rozhodne ne jako vseobecny model aplikovatelny na kohokoliv:-).

Muj boj zacal v lednu tohoto roku, kdy jsem mela prakticky 5 mesicu po porodu a stale 11 kg nad moji standardni vahou. Takze jsem se do toho obula, ale nebylo to jednoduche, zacatky jsou vzdy hrozne nervy drasajici, clovek propada depresim pri kazdem nabranem deku, kdy propada depresim vlastne ani kdyz nepribere, staci, aby neshazoval tempem, ktery si vysnil. Ja sama jsem si dala cil jednu libru (necele pul kilo) tydne. Nekdy jsem ji dala, nekdy jsem ale stala s vahou klidne i 3 - 4 tydny, coz hlavne v pocatcich nebylo jednoduche a svadelo mi to ke vzdavani se dobrych zvyku a upadani k tem starym. U me je totiz nejvetsi nebezpeci pro jakykoliv vahovy ubytek stres a spatne nalady. Jenze se dvema detma si toho klidku moc neuzijete, ze:-). Takze vaha sem tam kolisala, ale celkove dolu sla. Kolem leta jsem ale propadla depresi, protoze se vaha, i pres moji snahu, proste nehybala a trvalo to uz nekolik tydnu, takze jsem sahla po praskach, abych si vahu zase trochu rozpohybovala a vratila se k dobrym navykum. Sice nejsem priznivcem medikace pri hubnuti, hlavne pri me relativne male nadvaze, ale moje zoufalstvi bylo silene a placala jsem se mezi hladovenim a prejidanim, takze mozna ten krok nebyl od veci. Podotykam, ze leky jsem mela od lekare, ktery byl obeznamen s moji situaci a zdravotnim stavem, nejednalo se o nejake pokoutne radoby-obchodovani po internetu od neznamych lidi. Prasky jsem uzivala 2 mesice a shodila jsem cca 11 lbs (5 kg), coz neni zadny zazrak:-), ale pro me zazrak tkvel v tom, ze jsem se vratila na svoji "stezku" a i kdyz hrozi po praskach (kdyz je prestanete brat) slusny jojo-efekt, tak diky dobrym zvykum se nedostavil a ja shazuju vahu i bez nich a mam pocit, ze jsem si diky nim nasla opravdu efektivni cestu, ktera pro me dobre funguje. (Neberte toto, prosim, jako opevovani "chemie" pri hubnuti, ja jsem byla jen v nelehke situaci a pro me to reseni bylo, pro Vas toto platit nemusi a prasky mohou byt, ve Vasem pripade, treba i na skodu!)

A v cem se skryva ta ma "cesta"? V nekolika malo pravidlech (jakozto vzdy a vsechno, co funguje:-))))).

Takze na zaklade ruzneho cteni a patrani jsem si stanovila sva tri "15-timinutova pravidla". Prvni je, ze kazde jidlo (jasne ze ne jednohubku, ale bezne, normalni jidlo) jim nejmene 15 minut. Mam-li chut pridat si, tak nebezim hned, ale pockam 15 min., pak se teprve rozhodnu, zda hlad pretrvava a pak si teprve jdu pridat. To je druhe pravidlo. A to treti je, ze kdyz mam chut na neco sladkeho nebo tucneho, tak nejdrive vypiju sklenici vody, pockam 15 minut a pokud mam potrebu si stale tu susenku/cokoladu/bramburky atd. dat, tak si dam. Ale proste nebezim hned. Casto mi tech 15 min. staci k tomu, abych na tu dobrutku proste zapomnela a vzpomenu si treba az za hodinu a to chut uz nemam. Ona totiz chut na sladke casto plyne z nedostatku tekutin.

Dalsi, vseobecne zname pravidlo je PIT. Pit idealne cistou vodu, bez bublin a v dostatecnem mnozstvi, 2 - 3 litry podle pocasi a fyz. aktivity.

Dalsi je pohyb (uf, zni to jako klise, ale bez nej to jde podstatne hure a na ukor svalu). Pohyb samy zvazte, nekdo potrebuje silene kardio (jako ja), nekomu staci hodinova svizna prochazka 3x tydne a je ok.

Dalsi, mnou vyprodukovane pravidlo je - NEVERTE SVYM OCIM a NAUCTE SE VYHAZOVAT JIDLO! Oci nas casto nuti konzumovat i to, na co v danou chvili nemame vubec chut ani pomysleni, ale ty mrsky nam to pomysleni v mozku velice rychle (a uspesne) vytvori. Takze nemejte na ocich zadne svody! Kdyz uz mate na neco chut, tak poslouchejte sve chute jen ohledne veci, ktere nevidite! Vidite-li na lednicce cokoladu a mate na ni chut, tak na ni chut nemate Vy, ale Vase oci (a ty potvory to za Vas shazovat nebudou, zeVelmišťastný). Takze mejte na pameti, ze oci jsou v hubnuti Vasi nepratele a neverte jim vubec nic. Oci nas take svadi k dojidani veci, ktere vlastne vubec nechceme. Otevreme lednicku, ze si jdem pro jablko a najednou tam vidime jeden knedlik a omacku, kterou bychom dneska uz meli dojist. Hmm, co nastane? Snime to (s chuti, oci nam nalhaly, ze to vlastne hrozne chcemeMrkající), protoze dobre mravy nam preci rikaji, ze jidlem nesmime plytvat (a kdo by zamrazoval jeden knedlik a omacky na 2 lzice...). Takze bohuzel, v idealnim pripade by mela tato porce pristat na taliri manzelovi/detem. Kdyz to nechteji, tak bychom to opravdu meli vyhodit. Ono to ve finale vlastne neni ani plytvani, ale velika uspora! Kdyz to snime, tak to stejne ve finale skonci v zachodove mise:-) a navic to pozname na objemu sveho pasu ci stehen (ano, i jeden zbytecny knedlik se pocita!) a bude nas to stat obrovske usili (a svedomi!) se s tim vyporadat. Dalsi vec jsou "dve sousta na taliri". Zaludek rika, ze uz nechce, ale zase ty proklety oci... Dve sousta uz preci zvladnem! Ne, nezvladnem, nechceme je!!!! Opet - VYHODIT! Oci nikdy presne neodhadnou, kolik toho zaludek chce, takze pri hubnuti je velice dulezite poslouchat zaludek a ne oci. Ty nam vazne jen a jen skodi a lzou.

No a jedno z mych nejoblibenejsich pravidel nakonec - doprejte si "zraci den". Ja mam patek (prilezitostne ho soupnu na sobotu, jakozto vcera - dcerka mela oslavu narozenin a preci nepohrdnu dortem - pro jednou tem ocim verte, ale jen jednou tydne!). To si dopreju to, co chci a v jakem mnozstvi chci. Ale po case zjistite, ze dobre nastavene zvyky Vam uz ani nedovoli prejist se na tyto hodovaci dny. Najednou si uvedomite, ze nemate potrebu toho smazeneho syra, ze Vas to stastnejsi neucini.

No a diky tomuto mi napada jeste jedno pravidlo - nehledejte stesti v jidle. Tohle stesti je velice kratkodobe a osidne. Kratce po poziti se totiz dostavi vycitky. V lepsim pripade plany na paleni kalorii, ale jsou opet vyvazene utrpenim a nechuti k hubnuti. Takze mejte na mysli to, ze kdyz odolate nejake dobrutce, tak na sebe budete hrde, kdyz neodolate, nastanou nepekne vycitky a nalada se muze pokazit klidne i na cely den. Kdezto odolani 2 kostickam cokolady (proklety oci!!!) Vam prinese dobry pocit!

A jeste neco malo na zaver. Nejsem typ dietarky, ktera se orientuje pouze na nejake jednostranne diety. Ty jsem vyzkousela, neprinesly mi nic moc, snad jen jojo-efekt. Takze moje hubnuti (nemam rada slovo dietaPodlý) spociva vice mene v techto pravidlech. Jinak jim vse. Dam si k snidani klidne michana vejce se slaninou, ale ne kazdy den a nesezeru pul veprika a 10 vajec k tomu, ze... Vecer, nekdy i pred spanim, si dopreju tortilla chips s nejakym majonezovym dippem, ale opet, neni to denne. Kolikrat se pristihnu, ze mi chut zazenou treba jen dve ty chipsy. Vice chteji oci, ale zaludek uz nepotrebuje. Verim na to, ze kdyz telo neco chce, tak si o to umi rict, ale hlavne neverte ocim, to je takovej telesnej Jidas:-). Zrazuje nas a skodi! Budu rada, kdyz se podelite se svymi hubnoucimi avantyrami a co funguje u Vas. Vaha bude pro vetsinu zen asi aktualni tema a cim vice fungujicich veci mame k dispozici, tim vetsi sanci na uspech se nam rysuje! Klidne i holky, co k nam do denicku nepisou, ale nahodne ho prectou, pripojte Vase zkusenosti:-).

Diky, Linda





Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Zpět nahoru
Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy