ADV TOP
ADV LEFT

Montessori doma - tipy, knížka, web?

vše od roku do tří? let
Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Oldmill » neděle 16. únor 2014, 18:52
Zaujala mě pedagogika Montessori. Nemáte praktické tipy, jak ji provozovat doma s 2leťákem? hlavně uklízení, oblékání, nočník (vůbec na něm nechce sedět) :-) Poznávat svět dle jeho mu snad celkem umožňuju, ale sebeobsluha pokulhává. Mám teď ještě novorozeně, tak by se to hodilo. Plus nějaké nekonfliktní řešení situací (př. házení s věcmi nebo nechce chodit po schodech + já v ruce brečící mimi= plácnutí na zadek :-(, což bych chtěla změnit)

a nějaký tip na stručnou a praktickou knížku nebo stručné, praktické stránky? nemám moc času...

zajímalo by mě víc i o těch senzitivních fázích.
Oldmill
Žvatlalka
Žvatlalka
 
247 příspěvků
08. únor 2012
Příspěvekod Klarchen » neděle 16. únor 2014, 20:56
montessoridoma.cz je super, ale holčička Ela, o které to je, je v naprosté většině věcí na míle daleko před mým synem a občas mě to trošku frustruje. Má vlastní zkušenost s 2,5 letým synem je taková, že každé dítě je fakt jiné a třeba zrovna ta samoobsluha ve smyslu nočník, oblékání atd. nejde příliš urychlit, pokud do toho to konkrétní dítě nedozrálo a nezajímá ho to - takže ve tvé situaci, kdy potřebuješ, aby už něco začal dělat, to není moc povzbudivé info. Jako jde hledat cesty, aby dítě k oblečení mělo přístup a mohlo se do toho, co nejvíc zapojit, ale u mého syna vidím, že dokud ho to nějak nezačne zajímat samo (a nepřijde jeho senzitivní fáze), tak prostě nezbývá než čekat... Třeba na nočník syn odmítal sedat byť na vteřinu a oblečený a pak najednou během týdne na něj z ničeho nic začal chodit bez větších problémů sán od sebe...
Co se týče úklidu, tak se nám osvědčilo mít věci na otevřených poličkách + jednotlivé druhy kostek, kolejí, stavebnic mají extra bednu....ale u nás konkrétně to je tak, že syn rozhodně sám od sebe neuklízí (a to se ho k tomu snažím vést už fakt dlouho, ideálně, že po aktivitě se daná věc zase uklidí), někdy je ochoten spolupracovat, když mu napovídám, ale dost často se šprajcne a je prostě donucen uklidit alespoň něco....
u syna nefunguje ani takovéto klasické, že si po sobě utře, když něco vyleje-jako měl fázi asi týden, kdy ho to zajímalo, ale od té doby to udělá jen, když ho na to upozorním a většinou jen takovým stylem, že hadr (který má vždy k dispozici) do louže hodí a snaží se od toho utéct-takže takové to montessoriovské, že děti sami od sebe tíhnou k tomu, aby věci byli v pořádku, u něj nějak neplatí, alespoň zatím...
Uživatelský avatar
Klarchen
Krafařka
Krafařka
 
927 příspěvků
03. červenec 2008
Příspěvekod Inkognito » neděle 16. únor 2014, 22:28
Klarchen - prostě máš normální dítě a ne "model", který se podřizuje matčině nenápadné manipulaci :D
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Ilju » pondělí 17. únor 2014, 07:42
Krom zmiňované stránky mi moc pomohl vhled do MŠ tohoto zaměření a jimi pořádaný kurz pro rodiče. Dokázala jsem díky tomu najít systém jak uspořádat hračky, zavedla jsem koberečky, předchází konfliktům a úklid hraček je tak nějak jednodušší. Nejsem ale fatalista. Montessori je hlavně o připraveném prostředí a vytváření příležitostí v senzitivní fázi.
Uživatelský avatar
Ilju
Krafařka
Krafařka
 
957 příspěvků
21. září 2006
u Noveho Straseci
Příspěvekod Oldmill » pondělí 17. únor 2014, 09:25
díky za tipy. a nejsou někde ty senzitivní fáze pěkně rozepsané + aktivity, které v nich dělat?
Oldmill
Žvatlalka
Žvatlalka
 
247 příspěvků
08. únor 2012
Příspěvekod Katchen » pondělí 17. únor 2014, 09:37
Klarchen píše:montessoridoma.cz je super, ale holčička Ela, o které to je, je v naprosté většině věcí na míle daleko před mým synem a občas mě to trošku frustruje. Má vlastní zkušenost s 2,5 letým synem je taková, že každé dítě je fakt jiné a třeba zrovna ta samoobsluha ve smyslu nočník, oblékání atd. nejde příliš urychlit, pokud do toho to konkrétní dítě nedozrálo a nezajímá ho to - takže ve tvé situaci, kdy potřebuješ, aby už něco začal dělat, to není moc povzbudivé info. Jako jde hledat cesty, aby dítě k oblečení mělo přístup a mohlo se do toho, co nejvíc zapojit, ale u mého syna vidím, že dokud ho to nějak nezačne zajímat samo (a nepřijde jeho senzitivní fáze), tak prostě nezbývá než čekat... Třeba na nočník syn odmítal sedat byť na vteřinu a oblečený a pak najednou během týdne na něj z ničeho nic začal chodit bez větších problémů sán od sebe...
Co se týče úklidu, tak se nám osvědčilo mít věci na otevřených poličkách + jednotlivé druhy kostek, kolejí, stavebnic mají extra bednu....ale u nás konkrétně to je tak, že syn rozhodně sám od sebe neuklízí (a to se ho k tomu snažím vést už fakt dlouho, ideálně, že po aktivitě se daná věc zase uklidí), někdy je ochoten spolupracovat, když mu napovídám, ale dost často se šprajcne a je prostě donucen uklidit alespoň něco....
u syna nefunguje ani takovéto klasické, že si po sobě utře, když něco vyleje-jako měl fázi asi týden, kdy ho to zajímalo, ale od té doby to udělá jen, když ho na to upozorním a většinou jen takovým stylem, že hadr (který má vždy k dispozici) do louže hodí a snaží se od toho utéct-takže takové to montessoriovské, že děti sami od sebe tíhnou k tomu, aby věci byli v pořádku, u něj nějak neplatí, alespoň zatím...

Děkuji, je mi lépe. :palma: Synek (v kombinaci se mnou) taky vzdoruje jakýmkoli výchovným teoriím.
Uživatelský avatar
Katchen
Howgh
Howgh
 
5232 příspěvků
15. květen 2011
Praha
Příspěvekod Oldmill » pondělí 17. únor 2014, 19:25
Koukala jsem na tu Ellu, určitě tam jsou zajímavé tipy, ale to by se s celým přístupem muselo začít asi brzo a já jsem taky dost líná a bordelář, takže si to neumím moc představit. Uplatněné do detailu mi to přijde trochu jako vojenský dril :D
Oldmill
Žvatlalka
Žvatlalka
 
247 příspěvků
08. únor 2012
Příspěvekod Klarchen » pondělí 17. únor 2014, 20:00
Ono by to právě jako vojenský dril být nemělo, alespoň podle toho, jak jsem to pochopila...jsou asi děti, pro které je to takhle nějak přirozeně příjemné a nastavená pravidla jednoduše přijmou a pak jim ten řád vyhovuje (no tak jsem si to alespoň představovala dokud byl syn malinké neprojevující se miminko :mrgreen: )...ale můj syn tento typ dítěte prostě není....tak se snažím hledat nějakou cestu jemu na míru....docela by mě to zajímalo, jak to kdo má, komu se to jak daří a na co u svých dětí naráží...
Uživatelský avatar
Klarchen
Krafařka
Krafařka
 
927 příspěvků
03. červenec 2008
Příspěvekod Klarchen » pondělí 17. únor 2014, 20:02
Katchen píše:Děkuji, je mi lépe. :palma: Synek (v kombinaci se mnou) taky vzdoruje jakýmkoli výchovným teoriím.

To jsem ráda, že jsem mými neúspěchy aspoň někoho potěšila :mrgreen:
Uživatelský avatar
Klarchen
Krafařka
Krafařka
 
927 příspěvků
03. červenec 2008
Příspěvekod Cifka » pondělí 17. únor 2014, 23:03
Ahoj, nemam moc prostor, ale ja chapu senzitivni obdobi jako ciste individualni zalezitost.

Jaromir ted hlta pismenka, tak se ptam a nabizim cteci aktivity. Rozarku zajima matika, tak pocita. Borik se nasobilku nejak naucil sam a bere ho ted cestina, tak dela cestinu...

Jinak ac se mi montessori pomucky velice libi, tak jsem v tomto smeru jeste porad (po pul roce prace v monteskole) zastance prirozeneho uceni hodne malych deti bez nejakych extra metod, spis unschooling a drivi v lese ;)
Uživatelský avatar
Cifka
Howgh
Howgh
 
6225 příspěvků
21. září 2006
New Bubu
Příspěvekod Oldmill » úterý 18. únor 2014, 08:42
jasně, že senzitiv. období je individuální, ale nějak zobecnit se snad něco dá. Myslím tak pro inspiraci, abych věděla po čem u syna koukat - př. shazuje věci ze stolu - zkoumá gravitaci, házení atd., abych to nebrala jako zlobení. Určitě jsou i další věci. Jinak mě taky zajímá unschooling. Na tom Montessori mě zarazilo, že činnost člověk musí dítěti předvést, aby ji pak dělalo správně a bez chyb. Já to naopak dělám tak, že když mu něco nového dám, nehám ho s tím hrát jak chce (třeba i blbě, př. vzhůru nohama a tak). Sama si pamatuju, jak mě jako dítě štvalo, když mi dospělí říkali, jak si mám s něčím hrát a jak mi to ukazovali, místo toho, aby mi to krucinál půjčili do ruky :-Z Takže synovi pomáhám a vysvětluji, jen když si o to řekne.
Oldmill
Žvatlalka
Žvatlalka
 
247 příspěvků
08. únor 2012
Příspěvekod Niki84 » čtvrtek 20. únor 2014, 21:57
Tady jsou hezké stránky http://blog.skolickasrdicko.cz
Uživatelský avatar
Niki84
Drbna
Drbna
 
4414 příspěvků
28. prosinec 2009
na kopci v Praze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy