ADV TOP
ADV LEFT

Výuka angličtiny na 1. stupni - jak je to u vás?

Teď teprv jde do tuhého ... :)

Moderátor: Gedren

Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Bledulik » pondělí 21. prosinec 2015, 20:18
Přečetla jsem diskusi a docela by mne zajímalo, kam zařadit následující příklad.

Dítě začalo s Aj, při hodině nepíše, slovníček nevedou, učebnici používají málo. Prý hrají hry. A teď třeba měli výjimečně procvičit popsání obrázku - jak lidé vypadají, vlasy, oči, barva, délka... On má napapouškováno pár vět, umí říct on má krátké vlasy, ona má hnědé oči. Ale už nedokáže popsat sebe, sestru, protože neumí říct já mám modré oči, ona má dlouhé vlasy. To v těch obrázkách není, tak to neumí.
Vysvětlovat? Doučit? Nechat být?
Jako zatím jsem skončila u klasického naučení a vysvětlení, co znamenají jednotlivá slova.
Uživatelský avatar
Bledulik
Klábosilka
Klábosilka
 
494 příspěvků
30. duben 2009
Příspěvekod Inkognito » pondělí 21. prosinec 2015, 20:44
Všem moc děkuji za postřehy, rady, nápady... Díky. Ty učitelky nejsou zas tak mladá. Myslím, kolem 30-40 let, takže by vzdělání měly mít a zase nebýt tak "zajeté". Ale máte pravdu, že ten překlad je asi jednodušší a obávám se, že i "přehlednější" pro rodiče.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Bledulik » pondělí 21. prosinec 2015, 21:09
inko, viz výše můj dotaz. Za mne jako rodiče to je opravdu něco přehlednějšího, něco, co se dá lehce procvičovat, doma udělat, zkontrolovatl. Mně by asi vyhovovala ve škole ta intuitivní metoda, mluvení a na doma nechat procvičování frází, slovíček.. Ale nevím, jestli to jde dohromady.
Uživatelský avatar
Bledulik
Klábosilka
Klábosilka
 
494 příspěvků
30. duben 2009
Příspěvekod Inkognito » pondělí 21. prosinec 2015, 21:19
Bledulik píše:inko, viz výše můj dotaz. Za mne jako rodiče to je opravdu něco přehlednějšího, něco, co se dá lehce procvičovat, doma udělat, zkontrolovatl. Mně by asi vyhovovala ve škole ta intuitivní metoda, mluvení a na doma nechat procvičování frází, slovíček.. Ale nevím, jestli to jde dohromady.

Já i ten rodičovský přístup chápu :) jen mě mrzí, že ty děti místo přirozené reakce se učí převod - angličtina - čeština - angličtina.... Třeba zrovna k těm tvým uvedeným větám jsme to dělali tak, že jsem měla na tabuli napsanou tu větu - He has brown hair. A pod tím obrázky - On/ Kluk a barvu/ hnědá a vlasy... has tam prostě zůstávalo... no a měnila jsem obrázky - ona, maminka, táta... a hnědé/ černé/ modré..... a oči/ vlasy... atd. Ale jestli jde kombinace úplně obojeho, to nevím. Já po rodičích chci, aby děti ( sami) dělali doma domácí úkoly - obvykle podobné cvičení, jako děláme ve škole... a slovíčka tím, že mají dětem ukazovat obrázky... věty po rodičích nechci.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Jankap » úterý 22. prosinec 2015, 00:09
Betyna píše:Na Helen Doron dcera (teď prvňačka) už chodí 2 roky. Jednoznačná nevýhoda je hlavně cena... :)
Popíšu víc, jen asi trochu nesouvisle, momentálně jsem s marodem doma..
Celá hodina kurzu Helen Doron je vedená v angličtině, rodiče nemají ani doma překládat nebo vysvětlovat česky (občas porušuji, ale jen sdělím význam, nepřekládám)
Každý kurz je založený na sadě 12 DVD příběhů, cca po 10 minutách, na ten koukají vždy na konci hodiny. Na každý kurz mají 4 pracovní sešity a 4 CD, kde jsou příbehy v audioformě. Má se 2x denně poslouchat, jakože na pozadí (ne cílená pozornost), u večeře v autě atd. Vždy zhruba tři hodiny se probírá jeden příběh. Vše velmi hravou formou, mají spoustu pomůcek, děcka občas tvoří a la výtvarka, občas běhají, hrají na schovku, hrají pexeso etc.
Jak sama lektorka řekla, musí to tam prostě dětem "odhopsat" aby pochopily, co mají dělat. A občas lektorky hopsají dost vydatně, prostě české slovo v hodině nepadne.
Dceru to od začátku strašně bavilo, to byl taky můj záměr, aby vzala učení jazyka jako zábavu. Teď je takto motivovaná i ve škole a škola nám to zatím nekazí.. :hura:
Je bezva, že dcera opravdu přepíná mezi jazyky. Zjistila jsem, že jakmile děláme něco anglicky, přepne. Třeba jsme dělaly AJ úkol do školy a přestože já na ni mluvím česky (ač umím, mám hrozivý přízvuk) a říkám: "no spočítej ty pera a spoj s číslovkou" a ona mi říká: "eight! ale kolik to vlastně je? Jooo, osm." Takže si prostě rovnou počítala anglicky (překvapilo a potěšilo).

Betyna píše:Jo a ještě mě napadlo, že ta metoda samozřejmě není samospásná. Když se jí ujme lektorka se "souško-učitelským" přístupem, tak je vše špatně (děti nestrhne, nezabaví, neudrží jejich pozornost, děcka prudí, učitelka je zpruzená.. to jsme zažili naštěstí až na konci kurzu, ten nový jsem vybrala podle lektorky).
Jo a taky dítě je "(docela dost!) platící klient", takže usměrňování dětí se tam moc nenosí. Občas je to neúnosné, už jsem i zasáhla sama a rozjívené prudiče okřikla (samozřejmě anglicky :)
Přítomnost rodiče v hodině je vítána. 100% využívám (nechápu rodiče co vyhodí xx litrů za kurz a nezajímá je, co se tam děje).

Linka píše:HD - je především nákladná záležitost. Když jsem v rámci jednoho programu prošla učebku HD a Oxford, o moc se neliší, pokud učitel trochu pracuje s poslechy a interaktivkou a sám si chystá další věci. Jenže to je docela dost práce.... Co má HD výborné, jsou poslechy na doma, při různých činnostech. tam jednoznačně vidím klad, ale když si to dítě nepustí a neposlouchá, je na tom dost bito.

Velmi děkuji!
Ano, tuším, že cena bude z těch vyšších :palma: . Kolik mám přibližně čekat?
Problém je v tom, že ostatní kurzy, které u nás jsou, se moc neliší od těch školních. Takže nemám na výběr, nejsme zas tak velké město.
Ale v ostatním se mi to líbí. Nesnáším kurzy, kde se předpokládá, že rodič zaplatí a vypadne.
Uživatelský avatar
Jankap
Howgh
Howgh
 
6050 příspěvků
01. listopad 2006
Příspěvekod E-liska » úterý 22. prosinec 2015, 08:01
Jankap píše:Nesnáším kurzy, kde se předpokládá, že rodič zaplatí a vypadne.

Janko, toto je dvousečné. U tvých dětí, které jsou už větší, není rodič v hodině problém. Ale já třeba s prckama zhruba těch 3-5 let nevidím rodiče ve výuce moc ráda. Samozřejmě je to individuální, ale často je to tak, že dítě se chová za přítomnosti rodiče úplně jinak. Zhusta tak, že za maminkou pořád chodí, prudí, nechce se zapojovat s ostatními a mluvit...
Jako jasně, ze začátku se přijdou podívat, u některých hodně malých dětí, které jsou zakřiknutější tam jdou třeba víckrát, než si děti zvyknou na kolektiv a na mě, aby se nebály. Ale povětšinou fakt děti fungujou o mnoho líp, když tam rodič není.
Navíc ty jsi světlá výjimka, ale spousta rodičů přesně toto bohužel od kurzu očekává :-? Očekává nejen to, že po nich nebude nikdo chtít účastnit se hodin, ale že po nich nebude nikdo chtít vůbec nic a lektor to do dětí prostě všechno nabuší při lekcích... a vrátí jim dítě, které umí anglicky :roll: A podle mě čím dražší kurz tím víc toto rodiče očekávají :-?
Kdysi jsem učila skupinku dětí 1.-2. třída pro jednu jazykovku a šéfovou mi bylo přímo řečeno, ať hlavně po rodičích nic nechci, ať nezkouším psát něco domů, nebo jim snad dokonce zadávat úkoly - že si na to stěžovali u minulého lektora :-Z Z šesti dětí se evidentně zajímali jen jediní rodiče, ostatní na to kašlali a u jednoho bylo zcela evidentní, že kašlou na děcko úplně, odloží ho do kroužků, ať se smysluplně vzdělává, ale hlavně ať oni se proboha nemusejí o dítě jakkoliv starat...
Uživatelský avatar
E-liska
Drbna
Drbna
 
4588 příspěvků
16. únor 2009
Discworld
Příspěvekod Bublina007 » úterý 22. prosinec 2015, 09:15
Ahoj,
přidám mojí zkušenost. Na naší škole (klasická sídlištní škola v Praze, dle mého názoru slušná škola) se učí AJ od třetí třídy. Děti byly v září rozděleny do několika skupin, 4 třídy třeťáků jsou náhodně pomíchané a rozdělené asi do 6 nebo 7 skupin. Měli jsme asi celkem štěstí, naše paní učitelka mi není úplně sympatická (lidsky), ale řekla bych že učí celkem dobře. Jedou podle učebnice Chatter Box, jsou tuším v 7 nebo 8 lekci, mají sešit na slovíčka, kam si nalepí vytištěná slovíčka, projdou si je společně v hodině, zvýrazňovačem označí a doma je musí přepsat. Tím si to zopakují a Tobík si většinu slovíček bez problémů pamatuje.
Učí se základní fráze, Who is this, What is this, How are you, How old are you.... To ale doma procvičujeme, jak tu někdo psal, využíváme cestu autem do školy, máme to 20-25 min, takže jedeme v autě, dost se mu to motalo, mluvím na něj anglicky a on mi odpovídá, nebo říkám česky a on "překládá"... bez toho cvičení doma by se ale určitě nechytal (v té skladbě věty). zabere to fakt chvilku denně, ale má to velký efekt.
Co je ale šílené, když jsem se bavila s ostatními rodiči, co mají jiné učitele, tak mě překvapilo, že úroveň těch 6 nebo 7 učitelů je diametrálně odlišná. Někde jen vybarvují obrázky podle barev, zpívají písničky... kamarádky syn má samé jedničky, test prý psali asi 2x, kluk skoro nic neumí, ale všichni jsou spokojený... takže sice jedna škola, ale úplně jiné nároky...
ObrázekObrázek

ObrázekObrázek
Bublina007
Treperenda
Treperenda
 
1032 příspěvků
24. leden 2007
Příspěvekod Jezule » úterý 22. prosinec 2015, 09:24
Bublina,
to by mne zajímalo, podle jakého algoritmu byly děti rozděleny.
A může z toho vyplynout něco, o čem tu psalo inko, když dělá každá skupinka něco jiného.

Kdyby pak děti měly ještě k dispozici hodinu, kde by si sdělily, co v které skupince dělaly, tím by si to zopakovaly, naučily se něco od ostatních ... utopie :)
Uživatelský avatar
Jezule
Treperenda
Treperenda
 
1387 příspěvků
22. duben 2008
Východní Čechy
Příspěvekod Bublina007 » úterý 22. prosinec 2015, 09:32
Jezule, na úvodní schůzce nám bylo sděleno, že v tom nemáme hledat nějaký klíč, prý náhodně... je docela fajn, že jsou smíchané děti ze 4 tříd, to se mi líbí, že se více seznámí, i díky tomu, že každá třída je trošku jiná, to může být přínosné. netuším, jestli později třeba upraví ty skupiny podle výkonnosti..
Ale někdo by měl dohlídnout na to, aby výuka probíhala tak nějak nastejně, já si nemůžu stěžovat, ale být na místě kamarádky, jejíž syn fakt umí horko těžko odpapouškovat barvy a čísla apod. tak bych to asi řešila.
My oba s manželem mluvíme plynně, já jsem žila nějakou dobu v USA, manžel v Anglii, takže je můžeme bez problémů "doučovat" doma. Nejsem zastáncem jazyků ve školce ani kroužků, až budou starší tak je pošlu na rok někam do zahraničí a naučí je to víc... Ale základy chci aby měli, když už se to musí učit, tak aby se neučili blbosti a mělo to nějaký smysl.
ObrázekObrázek

ObrázekObrázek
Bublina007
Treperenda
Treperenda
 
1032 příspěvků
24. leden 2007
Příspěvekod Jezule » úterý 22. prosinec 2015, 10:01
Linka píše:Sen je, že by Phinease a Ferba sledovaly v AJ. Nemožné....:(

Potvrzuji :)
Uživatelský avatar
Jezule
Treperenda
Treperenda
 
1387 příspěvků
22. duben 2008
Východní Čechy
Příspěvekod Jankap » úterý 22. prosinec 2015, 12:01
E-liska píše:
Jankap píše:Nesnáším kurzy, kde se předpokládá, že rodič zaplatí a vypadne.

Janko, toto je dvousečné. U tvých dětí, které jsou už větší, není rodič v hodině problém. Ale já třeba s prckama zhruba těch 3-5 let nevidím rodiče ve výuce moc ráda. Samozřejmě je to individuální, ale často je to tak, že dítě se chová za přítomnosti rodiče úplně jinak. Zhusta tak, že za maminkou pořád chodí, prudí, nechce se zapojovat s ostatními a mluvit...
...

Uvědomuju si dvousečnost. Uvědomuju si to i to, že mít mě za zádama může být pro učitele/instruktora dost nepříjemné. Ale vedou mě k tomu zkušenosti. V hudební škole Yamaha jsme měli nejdřív excelentní učitelku a pak soušku, co mi dítě dokonale otrávila. Z placeného kurzu ve školce mi dítě přineslo příšerné "hello, mrs.teacher" (prý jsme v české školce, tak je to v pořádku!). Instruktor lyžování 5letou dceru nechal stát na sjezdovce a "na chvilku si odskočil" obsloužit zákazníky do půjčovny. Stála na lyžích asi podruhé nebo potřetí v životě a po tvářích se jí koulely slzy jak hrachy. Takže jak řekl soudruh Stalin: Důvěřuj, ale prověřuj. Kurzy, kde je má přítomnost vítaná, mě uklidňují.

Mimochodem když byla mladší ve školce, tak místní plavecká škola zakázala, aby se rodiče chodili dívat z balkonu. Protože děti občas rodičům zamávaly. Protože plavčice musely občas vysvětlovat, proč někteří plavci stráví celý kurs s páskem. A podobně. Zvedl se odpor a zákaz byl zrušen.
Uživatelský avatar
Jankap
Howgh
Howgh
 
6050 příspěvků
01. listopad 2006
Příspěvekod Sonča » úterý 16. únor 2016, 18:47
Ahoj,

jelikož náš třeťák stvořil větu "Yes, I havent" (v životě kromě školy jsem tvar Have you got nepoužila), chci se zeptat, jestli byste poradili nějakou šikovnou učebnici angličtiny. Mají Happy street a Happy house, kde snad žádná gramatika není. Nechápe zápor, věty se učí jako básničku a dle pančitelky je styl výuky v pořádku. Chtěla bych něco s gramatikou, jak jsme se učili my kdysi.

Díky moc.

Soňa.
Uživatelský avatar
Sonča
Krafařka
Krafařka
 
676 příspěvků
11. listopad 2006
Šternberk
Příspěvekod Linka » úterý 16. únor 2016, 20:27
Sončo,

opřela bych se o paní učitelku. Učebnice nejsou špatné, děti v tomto věku gramatice moc nedají. Uvědom si, že kategorie podstatné jméno, sloveso, podmět, přísudek, nic z toho jim moc neříká. Podle mě by tuto chybu mohl odstranit jednoduchý přehled tvarů slovesa To Have plus otázka plus krátká odpověď.

Ale jak jsem se dívala do přehledu, co by měli zvládnout, v podstatě jde o věty s podmětem já a jednoduché použití... Tedy básnička stylem:
I´ve got... Mám...
Have you got...? Máš...?

Yes, I have. Ano, mám.
NO, I haven´t. Ne, nemám...

Žádné další věci nejsou třeba. Pokud paní učitelka učivo rozšiřuje, pak by měla další tvary zařazovat a přehled udělat sama.
Uživatelský avatar
Linka
Howgh
Howgh
 
7072 příspěvků
21. září 2006
MB
Příspěvekod E-liska » úterý 16. únor 2016, 20:31
Linka píše:...
I´ve got... Mám...
Have you got...? Máš...?

Yes, I have. Ano, mám.
NO, I haven´t. Ne, nemám...


Je to tedy poněkud OT, ale...
Nechci být za Hujera, ale když už je to buď "No, I haven't got", nebo "No, I don't have"...
Uživatelský avatar
E-liska
Drbna
Drbna
 
4588 příspěvků
16. únor 2009
Discworld
Příspěvekod Linka » úterý 16. únor 2016, 20:42
Prosím tě, u tak malých dětí je to fuk - tedy pokud použijí have, nebo have got. U těch dětí jde o akci, hlavně o nějakou odezvu, aby měly pocit, že mluví anglicky. Tedy máš nějakou kartu, obrázek, pomůcku myšáka, busa, jabka a konverzuješ. Máš tohle? Ne? Nemáš? Co máš? Máš tamto? Máš? Dobrý.... Teď to posloucháš, hraješ s tím hry a učíš je mluvit a hlavně se nebát a vnímat a mít radost z té hry, že jde o jazyk je vedlejší.
Uživatelský avatar
Linka
Howgh
Howgh
 
7072 příspěvků
21. září 2006
MB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy