ADV TOP
ADV LEFT

Jak na víláka v první třídě?

Teď teprv jde do tuhého ... :)

Moderátor: Gedren

Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 08. září 2016, 17:26
Mám doma víláka. Ve škole prý sedí, myšlenkami naprosto jinde než zbytek třídy. Pak neví, co se dělá, je nutné mu zadání několikrát zopakovat, nestíhá, je se vším poslední... Aby z toho utekl, chodí si v hodině strouhat pastelky, chodí na záchod atd.

Není to pro mě vlastně nic nového, přesto jsem doufala, že ho to s příchodem do školy, kde panuje jakýsi většinou dodržovaný řád, aspoň trochu přinutí si ty svoje myšlenky usebrat, začít vnímat a začít makat zároveň s ostatními. No, podle dnešního vyjádření učitelky to tak zatím nevypadá.

Asi bych potřebovala podpořit a slyšet rady, jak takovou rozevlátou dušičku a mysl dát trochu do lajny, aniž bychom ji já nebo učitelka znásilnily. Co se týká genů, řekla bych, že by mohl mít předpoklady, aby se učil dobře. Bohužel k tomu ale potřebuje být myšlenkami zrovna tam, kde by (alespoň ve škole) být měl.

Poradíte? Měli jste taky takové děti? Sedlo to? Kdy? Jak mu pomoct a jak se u toho nezbláznit? Díky.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Linka » čtvrtek 08. září 2016, 17:56
Bude to chtít čas a trpělivost, většinou se tyto jevy usadí do puberty (a nebo taky ne, jsou charakteristické až do konce života jako třeba "roztržitý vědec") Určitě se s nimi naučí žít dítě samo i okolí.

Umožňovala bych mu ten pohyb a rozptýlení. Je to reakce organismu. Jako zpětná pojistka k přetížení. Usměrňovat dítě jde. Aby lépe naslouchalo pokynům, je dobré, když svůj pokyn dospělý doprovodí dotykem. Dává pouze jeden dílčí krok.

Pokud chceš vědět více, dobré jsou přednášky, knihy doktorky Pekařové, která moc hezky píše o různých výchovných problémech. Osobně ještě miluju Matějčka.
Uživatelský avatar
Linka
Howgh
Howgh
 
7072 příspěvků
21. září 2006
MB
Příspěvekod Hromi » čtvrtek 08. září 2016, 20:23
Já mám doma víláka, kterému je 51 :palma: :-Z
Uživatelský avatar
Hromi
Howgh
Howgh
 
5025 příspěvků
24. březen 2009
Příbram
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 08. září 2016, 21:07
Podle dnešního vyjádření učitelky?.....hele ona ho fakt takto "hodnotí" po pěti dnech v první třídě? :?
Nemám k tomu nic, jen mi ho je líto. Zařazen do systému, který ho mele. No, pro příklad, moje dcera na tom byla podobně prvních pět let školní docházky :D Teď už je mi hej, ale kolikrát já si tady zoufale vylívala srdíčko, kolikrát jsem nad ní doma plakala. Teď už je semletá systémem a ve třídě pracuje a zapojuje se.
G.o.n.d.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Maarky » čtvrtek 08. září 2016, 21:34
Taky nechápu, jak může někdo hodnotit prvňáka 8.září. :(

Přijde mě to strašně brzo, teprve si zvykají na tu velkou změnu, budou se učit sedět v lavicích, potichu pracovat atd., je to všechno nový, jiný. Sama mám letos prvňáčka a dle naší učitelky, když to dobře půjde, tak se z nich ti "opravdoví" školáci stanou někdy na konci listopadu, v prosinci, že se to zlomí. Po pár dnech je nemůže poznat přece ..
Maarky
Diskutérka
Diskutérka
 
2667 příspěvků
25. září 2006
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 08. září 2016, 21:52
Ja vam nevim, ale pokud by to byl tak jasny vilak, jakeho mame doma, tak bych rekla, ze to po 5. dnech poznat jde dost dobre.
A tim nerikam, ze se nebude vyvijet k lepsimu, ale neverim, ze se behem par mesicu srovna s ostatnimi detmi.
Naopak mam pocit, ze cim vic "povinnosti" (uloh, pozadavek se soustredit, apod.) je s rostoucim vekem pozadovano, tak tim viditelnejsi je ta jeho jinakost.

Inko V.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Lora » čtvrtek 08. září 2016, 22:51
Skoro bych se dopustila klišé "s tím by si měla umět poradit učitelka" :-).
Já bych asi nedělala v tuto chvíli žádné závěry, přistupovala bych vlídně, trpělivě a s důvěrou k synovi, k učitelce (i k sobě) a čekala bych, co bude dál.
Řekla bych, že je to stejně legitimní způsob, jak se vyrovnat s nástupem do školy, jako třeba přepečlivá svědomitost v plnění jakýchkoli úkolů, nebo cokoli jiného :-). L.
Uživatelský avatar
Lora
Klevetnice
Klevetnice
 
3209 příspěvků
07. únor 2007
Praha
Příspěvekod Inkognito » pátek 09. září 2016, 13:19
Paní učitelka si na syna (zatím) nijak nestěžovala, jen jsme se bavily, že ho od pondělí rozhodně přesadí a posadí si ho k sobě, protože je poněkud mimo a potřebuje na něj dohlídnout.

zakl.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Pájík » pátek 09. září 2016, 13:55
Mám víláka, je ve třetí. Lepší se to, lehoulince, ale lepší. V první to bylo divoký, nakonec jsme nikam nešli, ale tlak pí. uč byl. Syn látku zvládá, jen se občas "vypne" a pak chytá špatné známky za nepráci v hodinách (nví kde čtou, kde počítají)...on je takový po svém otci, já s oblibou říkám, že je flegmatik hraičící s ignorantem, plus je děsně pomalý, syn je celý on (já kvetu :palma: :palma: ), spousta věcí je mu celkem uradená, neuvědomuje si je. Nicméně letos si sám dal závazek, že chce zpět samé jedničky, sedl si sám do lavice, prý aby dával pozor, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
Pájík
Klevetnice
Klevetnice
 
3765 příspěvků
20. září 2008
Příspěvekod Mae » sobota 10. září 2016, 07:33
zakladatelko, jestli si paní učitelka nestěžovala, jenom tě informovala a přinesla řešení, tak to je fajn. Nechala bych to na ní. Je dobře, že ti dopředu řekla důvod přesazení. Vidíš, že si je vědoma situace (a schválně nepíšu problému, protože to problém není) a řeší ji. Ukáže se za chvíli, jestli přesazení pomůže nebo ne. hodně štěstí
Uživatelský avatar
Mae
Krafařka
Krafařka
 
626 příspěvků
12. prosinec 2009
BE
Příspěvekod Margarett » sobota 10. září 2016, 08:58
Mám doma podobný exemplář. Podle mě paní učitelka má už určité zkušenosti a víláka může poznat již tak brzy. Je dobře, že se snaží mu pomoct. Nedělej si zbytečné starosti. Je dobře, že máš jedinečného syna, co Ty víš, k čemu mu jeho povaha nakonec bude dobrá.
Já myslím, že pro takové děti je důležité zezačátku důsledně a trpělivě pomáhat s domácí přípravou. Nám třeba vyhovuje sled obrázků na papíře, co má udělat každý den a projít to spolu. (Vytáhnout nedojedenou svačinu, lahvičku na pití, zkontrolovat a ořezat pastelky, ... a moc a moc chválit každou samostatnost, jedničku atd.)
Oni potřebují i dost času pro sebe, pro "sladké nicnedělání", činnosti, které je baví..., aby se vyvážily ty povinnosti. Přeju Ti pevné nervy, důslednost v prvních třídách se Ti určitě zúročí.
Uživatelský avatar
Margarett
Pískle
 
27 příspěvků
17. prosinec 2009
Sev. Morava
Příspěvekod Ratta » středa 14. září 2016, 11:42
Margarett píše:Mám doma podobný exemplář. Podle mě paní učitelka má už určité zkušenosti a víláka může poznat již tak brzy. Je dobře, že se snaží mu pomoct. Nedělej si zbytečné starosti. Je dobře, že máš jedinečného syna, co Ty víš, k čemu mu jeho povaha nakonec bude dobrá.
Já myslím, že pro takové děti je důležité zezačátku důsledně a trpělivě pomáhat s domácí přípravou. Nám třeba vyhovuje sled obrázků na papíře, co má udělat každý den a projít to spolu. (Vytáhnout nedojedenou svačinu, lahvičku na pití, zkontrolovat a ořezat pastelky, ... a moc a moc chválit každou samostatnost, jedničku atd.)
Oni potřebují i dost času pro sebe, pro "sladké nicnedělání", činnosti, které je baví..., aby se vyvážily ty povinnosti. Přeju Ti pevné nervy, důslednost v prvních třídách se Ti určitě zúročí.


Tos napsala moc hezky, děkuji.
Uživatelský avatar
Ratta
Howgh
Howgh
 
5033 příspěvků
01. duben 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy