ADV TOP
ADV LEFT

Problémy českého školství

Teď teprv jde do tuhého ... :)

Moderátor: Gedren

Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Frosti » čtvrtek 19. říjen 2017, 09:58
O problémech českého školství
- ten nazev je trosku zavadejici. Je to spise o vyvoji vzdelavani, ale i zajimave postrehy ze zahranici.

Souvislosti Jana Pokorného (včera ve 22:40 na ČT2)
Daniel Münich, Jan Straka, Jan Libich a Ondřej Šteffl

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1148 ... 160990027/

Druha pulka je hodne o ucitelich.
Ke konci je otazna jestli ucit doma nebo ve skole, ale mluvi se spise jen o celkove koncepci skolstvi.
Uživatelský avatar
Frosti
Treperenda
Treperenda
 
1403 příspěvků
17. prosinec 2012
Finsko
Příspěvekod Missorka » pátek 20. říjen 2017, 05:18
Díky kouknu...

Jelikož v tom teď dost jedu...

Jaké jsou podle vás největší problémy českého školství?
Uživatelský avatar
Missorka
Adminka
 
3954 příspěvků
18. září 2006
u Litoměřic
Příspěvekod Petulka82 » pátek 20. říjen 2017, 07:43
Já že mi to prostě nedá... hrozně mě štve to, že špatnej učitel má stejně peněz, jako ten skvělej, aby to mohlo být jinak, je ale třeba, aby ten, kdo o platech rozhoduje, byl objektivní a to je už úplně mimo :( Ve finále potom člověk na prémiích vidí, že jsou spíš podle sympatií a to, že učitelka, která prudí, byť pro dobrou věc, je ta která je na nich bita. Řešení nemám, jen mě to prostě štve (samozřejmě nejen ve školství).
Uživatelský avatar
Petulka82
Diskutérka
Diskutérka
 
2634 příspěvků
27. červen 2008
Karlovarsko
Příspěvekod Missorka » pátek 20. říjen 2017, 07:55
Petulka82 píše:Já že mi to prostě nedá... hrozně mě štve to, že špatnej učitel má stejně peněz, jako ten skvělej, aby to mohlo být jinak, je ale třeba, aby ten, kdo o platech rozhoduje, byl objektivní a to je už úplně mimo :( Ve finále potom člověk na prémiích vidí, že jsou spíš podle sympatií a to, že učitelka, která prudí, byť pro dobrou věc, je ta která je na nich bita. Řešení nemám, jen mě to prostě štve (samozřejmě nejen ve školství).


:erik:
Uživatelský avatar
Missorka
Adminka
 
3954 příspěvků
18. září 2006
u Litoměřic
Příspěvekod Blanci » sobota 21. říjen 2017, 21:35
Missorka píše:
Jaké jsou podle vás největší problémy českého školství?


Inkluze a absence drilu. Dva zničující problémy dnešního školství.

Začnu drilem - jestliže dítě o půnoci ve 40-ti stupňových horečkách neumí odpovedět na otázky: 8*9, či např. vyjmenovaná slova po v, tak je tady zásadní problém.

Ad Inkluze: KATASTROFA NA ČTVRTOU!!! Já inkluzi dříve podporovala, ale když to vidím na vlastní oči, tak mi vypadávají z důlků - já nevím, zřejmě špatně nastavena kritéria či co ...

Např. já jsem byla více-méně donucena přehlásit svou první dceru po třetím ročníku na jinou ZŠ, neb nezvládnutelný debil a další výrostkové.
No a on ten debil zrovna letos propadnul do třídy mé druhé dcery - strašná katastrofa - v hodinách u něj sedí další učitelka (t.j. tahle učitelka zrovna neuči, ale hlídá debila), aby nekřičel, nevyskakoval v hodině, neběhal po třídě a nenapadal nikoho.

Koukám, že definice "debil", což byla ještě před nedávněm normální diagnóza mentálního postižení, již byla vymazána z pamětí Wiki, tudíž i lidstva.

Smutné, opravdu smutné
Uživatelský avatar
Blanci
Diskutérka
Diskutérka
 
2090 příspěvků
29. září 2006
Příspěvekod Frosti » neděle 22. říjen 2017, 06:36
Missorka píše:Jelikož v tom teď dost jedu...

Jaké jsou podle vás největší problémy českého školství?


Ja v tom nejedu, jen to sleduji z povzdali, tak mi to video prave prislo jako dobre shrnuti, ale treba budou mit zasveceni jiny nazor. (Mne zase neprisel prilis zajimavy predchozi porad o umele inteligenci, protoze do toho oboru vidim vice nez do skolstvi. ;-) )


Zmena celeho vzdelavaciho systemu jako dlouhodoby proces, propojeny a koncepcni, ne kazde opatreni jinym smerem.
Hlavne se mi zda, ze opravdu neni celkovy plan. Tohle se nam libi v USA, tak to zavedeme, tohle se nam libi ve Finsku, tak to zavedeme taky. Co to udela dohromady jiste neni, ale kdyz to funguje jinde a jsou dobre vysledky.... Sice to nebude uplne stejne a nebude to navazovat na jine veci, ale tak dame ctverhrana kola na vuz a zaprahneme jej pred kone, ze?
- Treba ten povinny predskolni rok "podle Finska". Misto u skol s aklimatizaci deti na skolni prostredi, zvyklosti a lidi je udelany ve skolkach, kam se predtim pridaly i deti od 2 let (pokud by byla zrovna dostupna kapacita). Instrukce se do skolek postupne dodavaji i po zapisu a kdyz uz maji byt vsechny deti povinne nastoupene, tak se v zari teprve zacne resit, kdo by je mel dohledavat a tu povinnost jim pripomenout. Neockovane deti do skolky nesmi, ale na predskolni rok mohou.
Sice je to povinne, ale lze nechat dite doma a jen ho privest jednou ukazat. Podpora a pozadavky na tyto deti zavisi na kazde skolce, maji s tim praci navic, ale ohodnocene to myslim neni vubec, protoze za deti doma skolka dostane akorat byrokracii a povinnosti navic. Odmitnout je ale nemuze. (Stejne jako skola nemuze tusim "oficialne" odmitnout inkluzi i kdyz podpora, vyskoleni a zazemi je mizive.)


Priprava a podpora ucitelu a reditelu
- chybi prakticka priprava uz na fakulte, celozivotni vzdelavani s lidmi z praxe
- podpora a skoleni od specialistu (napr. psycholog, reditelum pro rizeni lidskych zdroju, pravnici), moznost se s nimi kdykoliv poradit o nastalych situacich
- misto toho vyse uvedeneho dostavaji ucitele navic dalsi povinnosti bez nalezite pripravy jako je inkluze (pocet proskolenych lidi na nadchazejici zmeny nikoho nezajima, on se vzdycky nekdo najde a kdyztak se udelaji "vyjimky")
- Korea a Mexiko ma az trojnasobny rozdil platu ucitele zacinajiciho a experta - u nas temer zadny rozdil neni


Vzdělanostní nerovnost
- značně silna závislost úspěšnosti dětí na vzdělání jejich rodičů, ktera roste
- kroky jako "inkluze" ji jeste mnohem posilily
- tohle neni nekterymi lidmi vnimano jako problem - bohati, vlivni a schopni zajisti svym detem lepsi vzdelani, tim padem ubude efektivni tlak na zlepseni verejneho skolstvi.
Uživatelský avatar
Frosti
Treperenda
Treperenda
 
1403 příspěvků
17. prosinec 2012
Finsko
Příspěvekod Missorka » neděle 22. říjen 2017, 09:27
Frosti, díky, máš velký přehled.
Uživatelský avatar
Missorka
Adminka
 
3954 příspěvků
18. září 2006
u Litoměřic
Příspěvekod Linka » neděle 22. říjen 2017, 13:09
Frosti, lépe bych to popsat nemohla, proto tě plně podepisuji. České školství jako by chtělo vychytat to nejlepší ze všech systémů za cenu nejmenších investic a spoléhá na učitelské "poslání". Celková podpora je mizivá.
Uživatelský avatar
Linka
Howgh
Howgh
 
7072 příspěvků
21. září 2006
MB
Příspěvekod Blanci » neděle 22. říjen 2017, 21:06
A Frosti to vidí z druhé strany, z pohledu školy a zaměstnanců - tam já nevidím, ale podle mne ví, o čem mluví. A já nemám důvod jí nevěřit.

No a ty školky s očkováním-neočkováním?, tak to je naprostý výsměch občanům! Tady je dobře vidět, co dělají peníze, velké peníze ...
Uživatelský avatar
Blanci
Diskutérka
Diskutérka
 
2090 příspěvků
29. září 2006
Příspěvekod Elsa » neděle 22. říjen 2017, 21:41
Tak já nevím, co řešíte, o školství má teď velký zájem SPD, hlavně vrátit ty osnovy a zastavit tu inkluzi a ještě se určitě něco dalšího najde ( :-Z - pro jistotu, kdyby to nevyznělo)
Uživatelský avatar
Elsa
Diskutérka
Diskutérka
 
2851 příspěvků
16. září 2009
Praha
Příspěvekod Frosti » pátek 27. říjen 2017, 07:52
Ja jen vybrala neco z toho videa a trochu doplnila. ;-)

Jeste me v tom videu zaujala informace, ze se anglicanum na nasem skolnim systemu libi jeho otevrenost pro inovace. Ze se prosadila treba matematika Hejneho nebo Comenia Script, coz by pry v Anglii absolutne neproslo.


"Na inkluzi šly v minulém roce dvě miliardy, ukazuje analýza ministerstva
Z analýzy rovněž vyplývá, že se peníze nedostaly tam, kam ministerstvo školství zamýšlelo. Změny ve financování jsou přitom podstatou inkluzivní novely.
Základní školy měly už před jejím přijetím povinnost děti se speciálními potřebami ze své spádové oblasti přijmout a postarat se o ně. Nárok na peníze, za které by péči navíc hradily, ale neměly, situace se tak lišila kraj od kraje a někdy i školu od školy."
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/inkluze-skolstv ... nomika_dtt
Uživatelský avatar
Frosti
Treperenda
Treperenda
 
1403 příspěvků
17. prosinec 2012
Finsko
Příspěvekod Linka » sobota 28. říjen 2017, 12:13
Bordel ve financování, chybějící speciální podpora učitelů i děti. Dost dobrý pokrok k rozšíření syndromu vyhoření.
Uživatelský avatar
Linka
Howgh
Howgh
 
7072 příspěvků
21. září 2006
MB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy