Missorka píše:Jelikož v tom teď dost jedu...
Jaké jsou podle vás největší problémy českého školství?
Ja v tom nejedu, jen to sleduji z povzdali, tak mi to video prave prislo jako dobre shrnuti, ale treba budou mit zasveceni jiny nazor. (Mne zase neprisel prilis zajimavy predchozi porad o umele inteligenci, protoze do toho oboru vidim vice nez do skolstvi.

)
Zmena celeho vzdelavaciho systemu jako dlouhodoby proces, propojeny a koncepcni, ne kazde opatreni jinym smerem.Hlavne se mi zda, ze opravdu neni celkovy plan. Tohle se nam libi v USA, tak to zavedeme, tohle se nam libi ve Finsku, tak to zavedeme taky. Co to udela dohromady jiste neni, ale kdyz to funguje jinde a jsou dobre vysledky.... Sice to nebude uplne stejne a nebude to navazovat na jine veci, ale tak dame ctverhrana kola na vuz a zaprahneme jej pred kone, ze?
- Treba ten povinny predskolni rok "podle Finska". Misto u skol s aklimatizaci deti na skolni prostredi, zvyklosti a lidi je udelany ve skolkach, kam se predtim pridaly i deti od 2 let (pokud by byla zrovna dostupna kapacita). Instrukce se do skolek postupne dodavaji i po zapisu a kdyz uz maji byt vsechny deti povinne nastoupene, tak se v zari teprve zacne resit, kdo by je mel dohledavat a tu povinnost jim pripomenout. Neockovane deti do skolky nesmi, ale na predskolni rok mohou.
Sice je to povinne, ale lze nechat dite doma a jen ho privest jednou ukazat. Podpora a pozadavky na tyto deti zavisi na kazde skolce, maji s tim praci navic, ale ohodnocene to myslim neni vubec, protoze za deti doma skolka dostane akorat byrokracii a povinnosti navic. Odmitnout je ale nemuze. (Stejne jako skola nemuze tusim "oficialne" odmitnout inkluzi i kdyz podpora, vyskoleni a zazemi je mizive.)
Priprava a podpora ucitelu a reditelu- chybi prakticka priprava uz na fakulte, celozivotni vzdelavani s lidmi z praxe
- podpora a skoleni od specialistu (napr. psycholog, reditelum pro rizeni lidskych zdroju, pravnici), moznost se s nimi kdykoliv poradit o nastalych situacich
- misto toho vyse uvedeneho dostavaji ucitele navic dalsi povinnosti bez nalezite pripravy jako je inkluze (pocet proskolenych lidi na nadchazejici zmeny nikoho nezajima, on se vzdycky nekdo najde a kdyztak se udelaji "vyjimky")
-
Korea a Mexiko ma az trojnasobny rozdil platu ucitele zacinajiciho a experta - u nas temer zadny rozdil neni
Vzdělanostní nerovnost- značně silna závislost úspěšnosti dětí na vzdělání jejich rodičů, ktera roste
- kroky jako "inkluze" ji jeste mnohem posilily
- tohle neni nekterymi lidmi vnimano jako problem - bohati, vlivni a schopni zajisti svym detem lepsi vzdelani, tim padem ubude efektivni tlak na zlepseni verejneho skolstvi.