ADV TOP
ADV LEFT

K ČEMU NÁM TO BUDE? aneb vzdělávací krize

vše o strastech i radostech tohoto období
Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Žofi » neděle 07. leden 2018, 21:36
Zuzo,

nemám asi odpověď, ale názor ano.

Znám mnoho učitelek, které jsou proti Hejnému a argumentují právě intelektově podprůměrnými žáky (a vlastně i sociálně slabými).

Myslím, že matematika podle Hejného dává těmto žákům stále větší šance než klasická, protože redukovat matematiku na mechanické počítání, příp. pamětné počítání lze, ale rozvinout z pamětného počítání matematiku (logické a srovnávací úlohy, schopnost abstrakce atd). je u žáků intelektově slabých velmi obtížní pedagogický úkol.

Mám odučený jen jeden ročník. Pro intelektově slabší mi připadá v Hejného matice hodně dobře zvládnutá názornost a to, že koncept sám vede žáky i vyučující k používání názorných pomůcek. Problematičtější tak vidím spíš žáky, kteří se neorientují v prostředí, do kterého je Hejného matematika zasazena, tj. nepřináší si z rodiny zcela běžnou slovní zásobu a porozumění světa odpovídající věku.
Uživatelský avatar
Žofi
Žvatlalka
Žvatlalka
 
250 příspěvků
16. únor 2012
Příspěvekod Ratta » neděle 07. leden 2018, 23:48
E-liško, taky řeším krizi. Syn zatím ne, on netuší, co se na něj chystá. Ale já mám vzdělávací krizi celý život. Vždy jsem vnímala školu jako něco, co mi ve skutečném vzdělání překáží, bere mě o čas, pominu docela dobré podněty, které mi přece jen dávala, ale ne v reálném vyučovacím čase (ty šutry jsem znala zpaměti). Podotýkám, že jsem byla vždy premiantka, ačkoli jsem lezla učitelům svým nestandardním stylem studia na nervy, ale tolerovali ho. No a nechci, aby syn ztrácel čas a motivaci stejným způsobem, jako já. Tím spíš, že on je jestě nestandardnější, mám obavy, že on už takovým premiantem nebude, aspoň ne ve všem, bojím se i té sociální stránky, na tom je zatím dost špatně. Od narození vkuse čelí selhání (diagnóza) a já nechci, aby prožíval další selhání v něčem, co jiní považují za důležité, ale já třeba ne a on už vůbec. Takže ačkoli máme domluvenou úžasnou školu, silně přemýšlím nad domácí/svobodnou školou. V březnu bude zápis, tak snad to do té doby rozlousknu.
Uživatelský avatar
Ratta
Howgh
Howgh
 
5067 příspěvků
01. duben 2012
Příspěvekod Zuza77 » pondělí 08. leden 2018, 06:53
Ratto, to není možný, že už jdete k zápisu...
Zdravím

Odesláno z mého SM-J530F pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Zuza77
Howgh
Howgh
 
12221 příspěvků
29. listopad 2009
Příspěvekod Melina » pondělí 08. leden 2018, 07:33
Já s dovolením k Hejnému - u nás na škole se podle něj učí, loni pře zápisem tu panovalo obrovské pobouření, neb jeden z rodičů pověsil na FB stránku z pracovního sešitu, kde děti měly zvířátka dědy Lesoně. Samozřejmě vlna souhlasného mručení, jaká je to hrůza, že děti počítají obrázky a ne čísla. Loni byla dcera ve čtvrté a syn předškolák, tak jsem se zúčastnila schůzky rodičů předškoláků, kde jsem se pokoušela mírnit hysterii s tím, že dcera ve čtvrté třídě opravdu počítá čísla a nemá žádný problém, stejně jako dalších 8 dětí v jejím ročníku. Utnuly (ostatní matky) mě s tím, že dcera je premiantka, a tak to vidím jinak.
No, nakonec děti do místní úžasné rodinné školy šly (je jich v první třídě 7 a mají matematiku a část češtiny samostatně, jinak jsou spojení se 3. ročníkem), matky jsou, zdá se mi, nadšené, při rozhovorech s učitelkou samý úsměv. Bohužel tohle je tu obecní sport, jestli pomlouvají před školou, nevím, ale jsem si tím po minulém týdnu skoro jistá. Bohužel.
Uživatelský avatar
Melina
Howgh
Howgh
 
5927 příspěvků
01. březen 2008
Šumperk
Příspěvekod Jancaka » pondělí 08. leden 2018, 09:13
Deda Leson je uzasny, dceru (2. trida) to strasne bavi, v pohode to vysvetlila mladsimu sourozenci (predskolak), ktery jednoduche veci pocita s Lesonem uz taky (ale nespadaji do kategorie podprumerne inteligence, co se matiky tyce). Mne Leson prisel zpocatku zvlastni, prece jenom pocitam jen s cisly, ale deti to vzaly naprosto prirozene.
Uživatelský avatar
Jancaka
Kecka
Kecka
 
1869 příspěvků
17. srpen 2011
Příspěvekod davčík » pondělí 08. leden 2018, 13:38
vzdělávání je perfektní. Dává to člověku širší kontext a rozhled. Ale je pravda, že to chce studovat a nebo věnovat se tomu, co člověka dál rozvine.
davčík
Pískle
 
54 příspěvků
30. květen 2016
Příspěvekod Ratta » úterý 09. leden 2018, 11:45
Ahoj, Zuzo, ráda tě "vidím"! Máme odklad, tak zatím je to zápis do nultého ročníku. Po včerejším kafi s Plenkou se mi trochu vyjasnilo, Plenko, děkuji za objektivní informace!
Uživatelský avatar
Ratta
Howgh
Howgh
 
5067 příspěvků
01. duben 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy