ADV TOP
ADV LEFT

Nechce se učit

sem zmizela vybraná témata z diskusí ke smazání
Pravidla fóra
PŘÍSTUP DO FÓRA

bez registrace/přihlášení: jen čtení
noví/registrovaní uživatelé: běžný přístup
Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 11:44
Mám syna v 7mé třídě. Od mala byl dost paličatý a svůj. Od první třídy se nechce učit. Do 6té třídy měl 3, teď to vypadá i na 4.

Chodí na doučování, učím se s ním, ale nějak to nemá smysl. Učitelé mi říkají, že je laxní a nesoustředěný a že by musel chtít. Není hloupej. On sám říká, že nechápe k čemu mu to je a že ho to nebaví. Mne to stojí spoustu nervů. Snažím se to brát tak, že o nic nejde. Ale občas v poslední době často mi to nejde.

Jsem spíš pro pozitivní motivaci, ale dochází trpělivost.

Byla jsem i u psycholožky.

V úterý to vyvrcholilo tím, že jsem se s ním učila fyziku. Nejdřív se to musím naučit já sama a potom to naučit jeho. Přitom dělá kraviny, prohlašuje k čemu mu to jako bude atd. atd. Po hodině jsem odešla z pokoje totálně vyšťavená, poté došlo k nějaké průpovídce a už jsem se neudržela a ač to normálně nedělám, tak jsem ho profackovala :-Z Včera jsem přijela večer.. zeptala jsem se ho co mají do školy a ať se učí. No a dnes dostal nově 5 AJ a 4 z chemie a 5 z diktátu.. čeština mu nejde.. budiž. Nechci po něm 1 a 2, ale na 3 by to snad z těch těžších předmětů mohl zvládnout :-Z :palma:

Manžela do toho moc nezapojuji, protože by ho asi přizabil.

Inko vzteklé a zoufalé
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Plenka » čtvrtek 09. listopad 2017, 12:17
co mu říct, ze ma pravdu, je to nesmysl, překonaná zbytečnost, zastarala metoda minuleho tisíciletí, ale je to, bohužel, dáno zákonem. povinna je jen zakladni devitileta docházka, stredni uz povinná není. muze to bojkotoval a dvakrat propadnout, a pak bude volny. nebo muze prolezt se ctyrkama se spolužákama společně, nebo to muze prijmout, ale s pochopením, ze jeho nechut je skutecna a pravdiva, a kdyz bude vedet, ze nemusi, ze to muze byt jeho svobodná volba, treba ho ten odpor pusti? cteni pro vas oba doporucuju zde: https://www.svobodauceni.cz/clanek/skol ... udoucnost/
Plenka
Diskutérka
Diskutérka
 
2674 příspěvků
18. červenec 2007
Praha / Řepy
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 12:25
Plenko já vím.. byla jsem v jeho věku stejná.. stejná nechuť, vše jsem měla na háku. Dělala jsem to co mě baví. A vlastně jsem taková i dnes. Jen si uvědomuji, že v dnešním systémovém světě to jinak "nejde". Navíc vím jak strašně těžké je jít proti proudu :-Z

Inko
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 12:39
INKO - naprosto ti rozumím. Mám podobný exemplář. Syn je 6. třídě, má dyslexii, ADHD. Čeština strašný - kolik on je schopen nasekat hrubek do textu. Nejhorší je že nečte, jen vyjímečně, podle mě má dobrou vizuální paměť, takže by tu gramatiku vykoukal v knížkách, kdyby četl. Jinak jak u tebe, není hloupej, byli jsme teď v PPP a řekli nám, že inteligenčně je spíš ve vyšším pásmu průměru. Je dost technicky zaměřený, praktický tvor. Zařídí, vyřídí, vykomunikuje. Ale to učení mu prostě nejde. A to nejen jazyky (o AJ ani nemluvím, připravovali jsme se na písemku tak hodinu a stejně dostal horší 3), ale má problém i třeba v matematice, zvláště pak když se dělá více úkonů po sobě.

No taky občas propadnu zoufalství.

PLENKO - díky za odkaz, znám ho. Moje máti je na svůj věk velmi pokroková a tohle do mě hučí horem spodem. Velmi dobrá kamarádka pak učí na demokratické škole za Trnavou. Já jsem ale k tomu zřejmě ještě nedozrála.

Co s tím, nevím.
inko A
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 12:57
Navíc mám dceru na Svobodné škole .. u ní poměrně veliké problémy (byla jí diagnostikována dysfázie).. a světe div se.. ono to jde a to dokonce velmi dobře.. jen stačí jiný přístup

Poté, když vidím syna na klasické základce, někdy bych si nafackovala, že jsem o tom nepřemýšlela dřív a jinak

Inko co zakládalo diskusi
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Missorka » čtvrtek 09. listopad 2017, 13:20
Je ve škole něco, v čem syn smysl vidí?
Uživatelský avatar
Missorka
Adminka
 
3954 příspěvků
18. září 2006
u Litoměřic
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 13:22
Inkognito píše:Plenko já vím.. byla jsem v jeho věku stejná.. stejná nechuť, vše jsem měla na háku. Dělala jsem to co mě baví. A vlastně jsem taková i dnes. Jen si uvědomuji, že v dnešním systémovém světě to jinak "nejde". Navíc vím jak strašně těžké je jít proti proudu :-Z

Inko


Inko, myslím, že naopak v dnešním světě jde skoro cokoliv (oproti době před 30 lety, kdy jsme byla v 7.třídě já a vše bylo předem dané), může cestovat, vydělávat si po brigádách, v cizině sbírat jablka, nebo tady pěstovat brambory a chovat kozy, nikdo tě nenutí chodit do práce od-do. Jen musí přežít tu ZŠ a pak má každý svobodu dělat cokoliv (což se nerovná svobodu nedělat nic). Spíš to jsou škatulky v našich hlavách (které já mám ohromné). Jen bych asi trvala na jazycích, ale i to se rychle naučí, když vycestuje do světa, například.

Myslím že 2.stupeň už je celkem těžký, pro nestudijhní děti dost náročný a spousta věcí je fakt zbytečných (o tom že se to blbě učí ani nemluvím, ono kdyby jim ten dějepis, zeměpis, přírodopis a fyziku podali zajímavě a napínavě, v suvislostech, tak by je to jinak bavilo a třeba by si i něco zapamatovali. Já všechny tyhle předměty nesnášela a teď historii miluju a zcestovala jsem půl světa - ale to je OT na jinou debatu). Líbilo by se mi, kdyby se tyhle děti mohli dřív profilovat a skloubit školu s něčím manuálním.

Mám kolem sebe pár příkladů, kdy dítě podobně protrpělo a prolezlo ZŠ a pak na učňáku vyloženě rozkvetlo, dělá co ho baví a dělá to dobře.

A nelituj, že jsi nevěděla dřív, ale buď ráda, že jsi aspoň dceru ušetřila a pomohla jí najít leopší cestu životem. Spousta lidí tuhle možnost nemá nebo o ní neví. Syna bych se asi snažila ne vyloženě podporovat v neučení, ale to co píše Plenka mi přijde smysluplné.

Mám kamarádku, která to ví už pár let (syn ve 4.třídě s velkými problémy), strašně ráda by ho dala do Svobodné nebo jiné podobné školy, ale u nás je něco podobného nejbližšího 60 km a spíš 100 km. A zase ne každý se chce/může kvůli vzdělání stěhovat a ani každý není typ pro domácí školu, ale tenhle kluk si protrpí ještě 7 let, možná i propadne a pak možná konečně bude na tom učňáku, kde by ho to bavilo, ale otázka je co to s ním udělá a jestli ho bude ještě něco bavit...

kvůli kámošce inko M.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Monikab. » čtvrtek 09. listopad 2017, 13:38
Ahoj,

bohužel radu nemám, jen podobného syna, teď v 6.třídě.

Jdu tě jen podpořit. Vím jak je to těžké takové dítě motivovat, nerad píše úkoly, písemky zatkoulá, aby se nemusel učit, dobrovolné úkoly pro něj jakoby neexistovaly. Jediné co ho baví, je TV, tam vyniká (jednou jsme měli debatu, že by byl moc rád učitelem TV, ale když jsem mu řekla, že i na to se musí studovat VŠ, tak vyloženě zhasnul...). On už školu nenávidí od 1. třídy a od 1. třídy mě to trápí. Ale nic jsem ještě nevymyslela. Kolikrát já už se setkala s učitelkama a řešily jsme jak na něj...nic neplatí. Nemá teda na výzo čtyřky, ale ve čtvrté i v páté na konci 3 z ČJ. Uvidíme jak to bude pokračovat. Taky po něm nechci výkony hodné gymplu, ale mrzí mě, "že mu nemůžu pomoct".

S dovolením budu sledovat diskusi, třeba se mi něco bude hodit.
Uživatelský avatar
Monikab.
Diskutérka
Diskutérka
 
2143 příspěvků
01. říjen 2006
Praha 9
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 13:46
Miss má rád zeměpis, nevadí mu AJ, ČJ ač tam nemá teď nic moc známky. Řekla bych, že je problém spíš v tom, že ho nebaví učení. A je duchem někde jinde.

Vnímám i to, že zápasí sám se sebou. Nastupující puberta a impulzivní povaha. Přemýšlela jsem i o tom zda třeba nemá problém s kamarády atd. A nic jsem nenašla. Ano upřednostňuje kamarády, zájmy atd před školou, ale to dělal vždycky. Od první třídy vnímá učení jako něco co je straaašná nuda.

Inko co založilo diskusi
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 13:49
Podotýkám, že tak strašné známky co má teď v šestce neměl. V pololetí měl 3 z ČJ, konec šesté třídy zakončil s 3 trojkami.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 14:08
Inko zakládající, kolik mu je? Ten můj šesťák je zářijový, takže měl teď 12. Tak jen abych se připravila, kdy jako bude hůř ;-)

Inko A
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 14:09
Zakladatelko, chci te podporit. Jedna nase sousedka mela syna s podobnym pristupem ke skole. Na zakladce des a hruza, bali se,ze ji snad ani nedodela, nejakym zazrakem se dostal na prumyslovku ( asi bez prijimacek, protoze pro nedostatek zaku brali kohokoliv). Tam ho to najednou docela chytlo, odpadly vicemene pro nej takove ty nezazivne predmety,maturu udelal celkem bez problemu a dnes studuje technickou vysokou skolu a desne ho to bavi. :) Nikdy nevis, jakymi cestami se jeho zajmy budou ubirat a urcite nic neni ztraceno. Verim, ze jednou z nej bude uspesny clovek a i kdyby neabsolvoval zadna velka vzdelani, tak i s vyucnim listem muze byt velmi spokojeny a pracovne uspesny a zadany. Ale chapu te, ze ted je to pro vas vsechny na palici.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 14:27
Inko A v cervenci mu bude 14 :-)

Pisnu vecer
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Inkognito » čtvrtek 09. listopad 2017, 14:53
Podobná situace a jak to bylo dál
Náš syn se přestal učit +- v 5. třídě (teď je mu 22, tak si to přesně nepamatuju), ale protože i bez učení byla ZŠ celkem v pohodě, moc jsme to neřešili. Pak šel na učňák s maturitou (hrdě tomu říkají střední škola, ale učňák učňákem zůstane), kde ho k učení nemotivovalo naprosto nic, ale pochopil, že když chce v oboru něco sám dělat, podtřebuje k tomu maturitu, aby dostal ž.l. Čili tam ty 4 roky chodil, neučil se, užíval života na 100% a přivydělával si v oboru (na to je machr). Nějak prolezl (se čtverkama) a co potřeboval k maturitě, se naučil za velice krátkou dobu. Zpětně školu nehodnotí jako ztrátu času, ale jako střet s realitou a že mu to dost dalo. Má maturitu, je machr v boru a je mu hej :)
M.
Inkognito Inkognito
 
Příspěvekod Plenka » čtvrtek 09. listopad 2017, 18:39
zakladatelko, kdyz na to kouknu jeste z jiné perspektivy, tak ty jsi vlastně identifikovala nejaky problem, a pracuješ na jeho řešení, ze tedy se synem pracuješ na tom v čem je problém, a snazis se ho přes odpor dotlacit k nejakemu lepsimu stavu. je v pubertě, je ve veku kdy jsou pro nej dulezite vztahy s vrstevniky, a ted ma velky problem, ze něčemu nevyhovuje, ze nejak selhava, a ze vsech stran je nejakje tlak, predpokladam ze skoly, od tebe, predpokladam i vnitrni tlak ze by mel,, chtel by rodice uspokojit....a misto aby se mohl věnovat tomu co ho zajima, resi s odporem nejakej peoblem. co se zamerit na to co ho bavi a smerovat energii tam? misto boje proti necemu ho podpořit, a kdyz zmizi ten konflikt, mozna zmizí i problem? ze problem asi neni ze by se nebyl schopen to na 3 naucit, ale nechce, protoze ho tlacite?
Plenka
Diskutérka
Diskutérka
 
2674 příspěvků
18. červenec 2007
Praha / Řepy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy