ADV TOP
ADV LEFT


Jak naučit slovní druhy

Teď teprv jde do tuhého ... :)
Nástěnka
Editace práv pro nástěnku
Napište uživatelské jména, které mají mít právo upravovat tuto nástěnku (vždy jeden uživatel na řádek).
U uživatelského jména není rozlišována velikost znaků.
Administrátoři a moderátoři mají právo pro úpravy vždy.
Tato diskuse je zapadlá, již do ní nikdo nepřispívá. V případě potřeby však lze diskusi oživit zasláním nového příspěvku. Tuto funkci používejte prosíme s rozmyslem, váš problém zde již pravděpodobně byl podrobně prodiskutován.
Příspěvekod Aprilmouse » neděle 23. září 2012, 16:18
Ale to s tím prodlužováním věty mi přijde jako dobrý nápad, dík Mam!
To vyzkoušíme :)
Uživatelský avatar
Aprilmouse
Moderátor diskusního fóra (Motorová myš)
Moderátor diskusního fóra (Motorová myš)
 
13917 příspěvků
25. září 2006
Jaroměř
Příspěvekod Raady » neděle 23. září 2012, 16:18
April jako bych viděla Matěje. Úplně to samé.
A základní skladebnou dvojci ve třetí třídě nebrali. To vím.
Naučit se nazpaměť to není dle mého řešení. On si to stejně všechno nezapamatuje a já potřebuju, aby to pochopil, uměl si to odvodit.
Myslím, že mu to umím i vysvětlit, ale on to prostě "necítí".
Ano, a mám stejný problém, mně to šlo také samo. Ale třeba zase matika ehm, :roll: to jsem naprostý mimoň.

Felinko prosím, můžeš něco blíže v tomto směru k montessori pomůckám?

Ach ano, výčet, výlet ....a vše související s "být" také problém.
Naposledy upravil Raady dne 23. září 2012, 16:21, celkově upraveno 1
syn 10/2002, dcerka 7/2008
Uživatelský avatar
Raady
Howgh
Howgh
 
5737 příspěvků
17. březen 2008
Příspěvekod Amulet » neděle 23. září 2012, 16:19
Jj, typický problém současného školství...

:-Z
Uživatelský avatar
Amulet
Klábosilka
Klábosilka
 
383 příspěvků
11. leden 2010
Příspěvekod Mamamila » neděle 23. září 2012, 16:22
Aprilmouse píše:MAM no vyjmenovaný slova ted začíná pomalu, ale pořád teda cokoliv s být (jako pobýt) nebo předpony vy-vý... výčet, co je to čet?
NO sakra, je to těžký, nejhorší na tom je, že tohle mně jako dítěti šlo prostě nějak samo a automaticky.


my začíname taky vyjmenovaný slova(kluk dysortografický a je to sním prostě boj)+slovní druhy.
Teď mi napsal Zabyl jsem mouchu a nebyl schopen pochopit, rozdíl mezi být/bít.
Takže dýchej a počítej třeba do 100 a stále vysvětluj :D :D
Uživatelský avatar
Mamamila
ZLATÁ MAMAMILA
 
60904 příspěvků
23. září 2006
Modžany
Příspěvekod Mamamila » neděle 23. září 2012, 16:23
Aprilmouse píše:Ale to s tím prodlužováním věty mi přijde jako dobrý nápad, dík Mam!
To vyzkoušíme :)


Pomahá to. Vyzkoušeno na mě i na klukovi.
Ono je to težky, když na něj vysolíš 10 druhů, fakt je lepší kouskovat, líp si použítí zažije
Uživatelský avatar
Mamamila
ZLATÁ MAMAMILA
 
60904 příspěvků
23. září 2006
Modžany
Příspěvekod Zuziky » neděle 23. září 2012, 16:24
Aprilmouse píše:ZUZIKY no já se ted ptala, jestli už brali podmět a přísudek a koukal na mě jak zjara :-Z


vitej v klubu :-Z u Filipa bych to jeste pochopila, kupu toho loni zameskal, zmenil skolu...ale v jejich tride- dostali ted novou tridni, psala s nima vstupni testy a zjistila, ze pulka tridy proste slovni druhy nepozna a nepozna ani podmet-prisudek :-Z :-Z
(moje soukroma teorie je, ze to do nich masti strasne moc v kratkem case, takze deti nemaji cas si to zazit...) krom tozho maji cestinu od Frause a ona je tak nejak zvlastne clenena, kdekoliv ji otevru, vidim same procvicovani vyjmenovanych slov :roll: takze se mi s ni blbe pracuje, kdyz chci projit, co delali ve skole...

u nas je jeste sranda, ze Filip jakykoliv neuspech resi tim, ze sesit/ucebnice/cokoliv leti minimalne pres pokojik, kdyby mohl, vyhazuje to vzteky z okna :D

u nas je rodicak v utery, tak se zeptam, jak s nim procvicovat...

ted me jeste napadlo, kdysi jsem mela knizecku Od petky do devitky se to jmenovalo, prehled gramatiky pro zakladky, ze by to tam mohlo byt nejak "jinak" vysvetlene...
Uživatelský avatar
Zuziky
Diskutérka
Diskutérka
 
2344 příspěvků
21. září 2006
severní Morava
Příspěvekod Mamamila » neděle 23. září 2012, 16:26
Gehenna píše:To číslování je přiblblé, u nás ve třídě s tím měli (na víceletém gymplu!) kluci s matematickým nadáním většinou problém, prostě za těma číslama něco viděli a přehlušilo to tu češtinu.

Ta přeložka speciálně je ještě blbá tím, že nemá vlastní přízvuk, takže to působí jako jedno slovo, co se z nepochopitelného důvodu má psát rozdělené... (skvěle patrné ve starších textech, co mám před sebou prakticky denně)

Fakt bych to zkusila odshora, i když to nebrali, jak to pochopí, už mu to nikdo neveme :D


Geh ano možna to blbé je, to neříkám, že ne, ovšem než by celá třída napsala blechovým písmen nad slovo že jde o Pod.jmeno, spojku, takhle se víc, že 1 je podst.jméno, 3 zájmeno atd. I učitelce se líp luští.
Moje dítě by z toho bylo schopno udělat čmaranici nečitelnou.
Uživatelský avatar
Mamamila
ZLATÁ MAMAMILA
 
60904 příspěvků
23. září 2006
Modžany
Příspěvekod Linka » neděle 23. září 2012, 18:35
Začít opravdu se dvěma slovními druhy 1 a 5 a přiřadit základní skladební dvojici.

Potom postupně přidat přídavné jméno. Částice naučit na přacích větách, citoslovce. A jsme v polovině. Pak přidat předložky a spojky a číslovky.
Problémová jsou zájmena a příslovce. Příslovce se zaměňují s přídavnými jmény, ale pozor, nelze je ohýbat. Zájmeno zastupuje. Nejdříve podstatné nebo přídavné jméno nahrazovat zájmenem. Pak začít určovat.

http://www.sevt.cz/produkt/slovni-druhy ... -10101405/ s tímto sešitem mám dobrou zkušenost.

http://dum.rvp.cz/materialy/slovni-druh ... sty-2.html i tady lze hledat další výukový materiál
Uživatelský avatar
Linka
Drbna
Drbna
 
4938 příspěvků
21. září 2006
MB
Příspěvekod Hromi » neděle 23. září 2012, 20:14
Tak my máme čerstvou zkušenost ;) Ve waldě berou podstatná jména ALE... říkají tomu Adamova slova. Takže, co mohl Adam ukázat Evě v ráji, když spolu šli?

A Vojta říká : les, strom, zvíře, nohu, plody, vodu, řeku. Vyjmenovává tím Adamova slova, jinak tedy podstatná jména. Snad to popisuji správně :oops: :roll:
Uživatelský avatar
Hromi
Drbna
Drbna
 
4790 příspěvků
24. březen 2009
Příbram
Příspěvekod Kejmiska » neděle 23. září 2012, 21:58
kdyz to trosku prezenu, tak slovni druhy jsou nestesti.

podle jakych kriterii se to jako deli? Minimalne tri ruzna kriteria smichana jedno pres druhe. Prase aby se v tom vyznalo. :grr:

Tohle neni otazka jazykoveho citu, spis prosteho nauceni a zvyku. Nekteri lingviste proti slovnim druhum broji, nebo se o ne prakticky nezajimaji, ackoli urcit umi samozrejme kazde slovicko a v podstate bychom si v pohode vystacili s polovinou.

ano, ucta k tradici veli zaky s nimi seznamit, mohou byt jaksi napomocny pri studiu jinych jazyku, navic nemuzes rediteli skoly rict, ze je nechces, ze ... nuze co s tim?

chtela bych trosku povzbudit rodice, ze nemaji tupe deti - opravdu si nemyslim, ze slovni druhy jsou alfa a omega vyuky gramatiky.

Ano, idealne aby poznali vsecko, minimalne aby poznali podstatne jmeno a sloveso - a byla bych k potomkum schovivava, kdyz se spletou a radovou cislovku urci jako pridavne jmeno. No boze! Ucitelka at je dusi, ale rodic myslim asi ne.

Naopak vetne cleny mi prijdou logicke, znamenaji ne pouze nalepku, ale skutescnou funkci ve vetea jejich poznavani a vnimaji podle me muze nejak rozvijet mysleni. Zde jsem ochotna byt na deti prisnejsi.

Zahrejte si hru JAKY KDO S KYM CO DELA a proc ... a mas par prikladu minimalne na podstatna jmena a slovesa

udelala bych to jak radi linka nebo hromi - ucila nejdriv podstatna jmena - adamova slova a udelala s ditetem poradny seznam - cokoli ho napadne.
Dalsi den slovesa. ...atd
Uživatelský avatar
Kejmiska
Drbna
Drbna
 
4018 příspěvků
09. listopad 2008
Příspěvekod Ossiris » pondělí 24. září 2012, 00:22
Určování slovních druhů jsem až doteď považoval za veskrze logickou záležitost. Napadá mě, že by si měl ke každému slovnímu druhu napsat pár příkladů a zkusit si najít nějaké vlastní pomocné parametry pro určování (délka, koncovky...). Pak by to ještě chtělo nějaké krátké spojení, aby si zafixoval jejich obvyklé postavení vůči jiným druhům.

PS: S citem pro jazyk bych moc neoperoval - je to možná až moc abstraktní a děsivé.

PS2: Je z toho poznat, že jsem se potkal s učícími algoritmy :D?
Inspirovan clovekem...
Uživatelský avatar
Ossiris
Žvatlalka
Žvatlalka
 
286 příspěvků
09. červen 2010
Příspěvekod Kejmiska » pondělí 24. září 2012, 09:31
ossiris: podle koncovek daleko nedojdeš, stejnou koncovku muzou mit klidne podstatna jmena, pridavna jmena, zajmeno i číslovka:

průvodčího
kočičího
ničího
třetího

logicky nevim, spis v tom vidim fakt zvyk, ze kazda kategorie se urcuje podle trosku jinych parametru
Uživatelský avatar
Kejmiska
Drbna
Drbna
 
4018 příspěvků
09. listopad 2008
Příspěvekod Sulanek » pondělí 24. září 2012, 09:41
Mam taky ctvrtacku, problemy ji to nedela, pritahla uz nekolik jednicek od zacatku skolniho roku, nic s ni necvicim, asi to ma zazite z lonska, nebo spise ma cit pro jazyk a vidi to?

Ale jinak mi to prijde tak zbytecna vec, ze mit dite, co cit pro jazyk nema a nevidi to, tak mne to desne drtiiiii!!! At uz zmeni skolni osnovy a tyhle hovadiny se slovnimi druhy a pak vetnymi rozbry vyskrtnou, prosiiiiiim!!!!!
Uživatelský avatar
Sulanek
Klábosilka
Klábosilka
 
409 příspěvků
20. září 2006
Praha 4
Příspěvekod Aprilmouse » pondělí 24. září 2012, 09:54
no nemluvě o zájmenech typu naše, její, které - jaké? přídavné jméno že
ted jsem přemejšlela o to, že zájmena ho asi fakt budu muset naučit nazpamět
Uživatelský avatar
Aprilmouse
Moderátor diskusního fóra (Motorová myš)
Moderátor diskusního fóra (Motorová myš)
 
13917 příspěvků
25. září 2006
Jaroměř
Příspěvekod Missorka » pondělí 24. září 2012, 10:02
Sulanek píše:Mam taky ctvrtacku, problemy ji to nedela, pritahla uz nekolik jednicek od zacatku skolniho roku, nic s ni necvicim, asi to ma zazite z lonska, nebo spise ma cit pro jazyk a vidi to?

Ale jinak mi to prijde tak zbytecna vec, ze mit dite, co cit pro jazyk nema a nevidi to, tak mne to desne drtiiiii!!! At uz zmeni skolni osnovy a tyhle hovadiny se slovnimi druhy a pak vetnymi rozbry vyskrtnou, prosiiiiiim!!!!!


Tobě to nepřijde důležité? Mně ano, třeba pro hlubší následující studium jakéhokoli jazyka je to podle mě podstatné.... Ale tedy mluvím jako někdo, kdo s tím nikdy problém neměl a přišlo mi, že by měli vyškrtnout veškerou matiku od rovnic dál :-))
Uživatelský avatar
Missorka
Adminka
 
29591 příspěvků
18. září 2006
u Litoměřic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Poslední diskuze
    Poslední příspěvky
      Poslední komentáře
        © 2009 - 2013 Baby-Cafe.cz, všechna práva vyhrazena.

        Partnerské odkazy